Härligt att våra åsikter här har annamats av de andra fackförbunden inom SAS![]()
Du får fortsätta missionera då andra fackförbund fortsatt håller med piloterna.
Fagforeninger raser mot SAS-ledelsen: – Helt uhørt og helt uten sidestykke – E24
Härligt att våra åsikter här har annamats av de andra fackförbunden inom SAS![]()
Nu verkar övriga fackförbund inom SAS tappa tålamodet med Svensk pilotförening..
"En konflikt har blossat upp mellan SAS fackförbund. Förbunden SAS Akademiker och SAS Ledargrupp, som representerar delar av flygbolagets anställda på marken, riktar kritik mot piloternas strejk i ett öppet brev. ”Piloternas åsikt, att det är de som upprepade gånger räddat företaget, är djupt provocerande”."
Källa: Konflikt mellan SAS fackförbund: ”Det måste bli en ändring” | SVT Nyheter
Du får fortsätta missionera då andra fackförbund fortsatt håller med piloterna.
Fagforeninger raser mot SAS-ledelsen: – Helt uhørt og helt uten sidestykke – E24
Det där var ett norskt citat. Men finns det några uttalanden från andra svenska fackförbund? Jag kan inte påminna mig att jag sett några sympatiuttalanden från svenskt håll. Om det verkligen var så att strejken handlade om att rädda grundläggande principer i den svenska modellen (det normala begreppet om man inte pratar om SAS) borde det ju komma sådana uttalanden? SPF står ju som bekant utanför centralorganisationerna och samordnar sig inte med andra svenska fackförbund, så jag kan tänka mig att de inte står så högt i kurs.
Är det inte exakt det som SAS Akademiker och SAS Ledargrupp gör då?tror inte det är brukligt att fackförbunden kommenterar varandras konflikter eller för den delen avtal.
Är det inte exakt det som SAS Akademiker och SAS Ledargrupp gör då?
Och hur drog du då denna slutsats: ?tror inte det är brukligt att fackförbunden kommenterar varandras konflikter eller för den delen avtal.
Är det SPF-önsketänkande du återger?Du får fortsätta missionera då andra fackförbund fortsatt håller med piloterna.
Och hur drog du då denna slutsats: ?
Är det SPF-önsketänkande du återger?
Charter ska inte undatas, men de som är strandade ska flygas hem.För övrigt, det där med att charterresenärer skulle undantas verkar funka sisådär. Ganska många flighter som inte blev av idag för Apollo.