Fredrik
Medlem
Det är Bagdad Bob från SPF på den här nivån av att låtsas som om SAS inte har finansiella problem.
Du citerade dock en text med något medlaren Winnemo sagt, och inte SPF.
Det är Bagdad Bob från SPF på den här nivån av att låtsas som om SAS inte har finansiella problem.
Det börjar likna nåt av en härva och det skall bli mycket intressant/skrämmande/spännande att se vad som är kvar, om något, när saker eventuellt har stabiliserats. Riktigt högt spel och usel timing men antar att det inte finns någon annan väg. Tål att upprepas att det är oförlåtligt att man inte utnyttjade pandemin bättre.Svår sits för SAS ledning, först äska mer pengar samtidigt inser man att det inte är hållbart och man förbereder en rekonstruktion.
Dimman klarnar än mer och varför inte Sverige ville bevilja mer lån till SAS.
Man blir nyfiken på hur mycket info som undanhållits de mindre aktieägarna här...
Enligt min mening bör SAS aktien handels stoppas snarast.
Varför då? Det är öppet mål om du blankar.Svår sits för SAS ledning, först äska mer pengar samtidigt inser man att det inte är hållbart och man förbereder en rekonstruktion.
Dimman klarnar än mer och varför inte Sverige ville bevilja mer lån till SAS.
Man blir nyfiken på hur mycket info som undanhållits de mindre aktieägarna här...
Enligt min mening bör SAS aktien handels stoppas snarast.
Sant men SAS ”passade på” att återanställa vissa (de med Airbus-rating*) i Connect och vissa återanställde man inte alls (de som saknade Airbus-rating*) trots att de hade återanställningsrätt.
Om återanställningsrätten ska ske i SAS Mainline eller även i Connect ska väl upp i domstol så småningom? Dock svårt att tro att det faller ut till SAS fördel då det skulle rubba hela den svenska arbetsmarknaden.
*en brasklapp för att det inte gäller exakt alla piloter med/utan Airbus-rating men en klar majoritet.
Absolut, håller med !Varför då? Det är öppet mål om du blankar.
Håller med, mkt intressant även för övriga arbetsgivare/arbetstagare.Det ska bli intressant att följa processen då SAS Connect förmellt är ett irländskt flygbolag med irländskt AOC som har den irländska luftfartsmyndigheten som tillsynsmyndighet.
De som vet berättar inte.
Varför då? Det är öppet mål om du blankar.
Vem skulle Låna till en blankning idag?
vet ej. Är inte tillräckligt insatt.
men det verkar ju extremt viktigt för bägge parter, så viktigt att de tillåter strejken att pågå hellre än att ändra sin inställning.