Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

För mig som bor i GOT så har det i princip alltid varit ett byte i CPH vid SAS ut i Europa eller längre.
Typ sammalika som det alltid är ett byte i FRA med LH och eller AMS/CDG med KLM/AF.

Så för GOT är det antagligen bara en fördel om det blir som ni spekulerar. Stora förloraren blir antagligen ARN..

Rigtigt: CPH maa ikke faa monopol - saa havner vi blot i flere strejker, ringere service, ringere konkurrence, og dyrere biletter
Dermed - För att få färre strejker, bättre service, mer konkurrens och billigare biljetter skulle vi alltså behöva mindre trafik på CPH ;)

Så för GOT är det antagligen bara en fördel om det blir som ni spekulerar. Stora förloraren blir antagligen ARN..

Ja, Oslo har ju så mycket inrikestrafik att det är svårt att se något som ruckar på det, möjligtvis lite sämre anslutningar för Bergen/Trondheim till obskyra jobbdestinationer om det blir färre alliansflyg kvar. Arlanda förlorar direktflyg och vi norrlänningar får fler destinationer med minst två byten. Inte så farligt för min del, om SAS överlever till den sortens bolag, jag byter rätt ofta på både Arlanda och Kastrup/Frankfurt/Zurich ändå. Värre för de som idag har destinationer med direktflyg, de kanske rentav behöver bli frekventa resenärer med avseende på antal segment per år.

Dermed - För att få färre strejker, bättre service, mer konkurrens och billigare biljetter skulle vi alltså behöva mindre trafik på CPH ;)
Nej, hvis CPH bliver stor (hub, men ikke almaegtig!) vil ARN bibeholde fordelene af at vaere midt imellem alle de Skandinaviske hovedstaeder - og ARN vil vaere et konkurrenceobject for alle, da Sverige er et attraktivt marked

För mig som bor i GOT så har det i princip alltid varit ett byte i CPH vid SAS ut i Europa eller längre.
Typ sammalika som det alltid är ett byte i FRA med LH och eller AMS/CDG med KLM/AF.

…och för alla utan direktlinje till CPH, typ resten av Sveriges flygplatser.

Någon som har en uppfattning om vilka flighter som ställs in? Jag har tre bokningar med sas i sommar men inga nyheter än så kanske den klassiska "inga nyheter är bra nyheter" håller.

Toppen