Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Taggen

Medlem
Försöker boka om en bonusresa till Split från Göteborg på onsdag. De nya datum som jag kan boka visas som biljettklass SAS Plus Smart samt SAS Go Smart. Betyder det att om jag bokar om en bonusresa som tidigare kunnat av och ombokas kostnadsdfritt så försvinner denna möjlighet efter ombokningen?
Ja, om du får en annan bokningsklass än I och X så är det de normala bokningsvillkoren för dessa biljettyper som gäller.
 
Ni som ska åka till/från SPU. Croatian har börjat flyga direkt från Arlanda fredag och söndag och från Kastrup lördag, måndag och onsdag. Lär vara ganska enkelt att bli ombokad till av SAS. Svårare om ni ska från/till GOT.
Jag kan tänka mig flyga alla alternativ du skriver men har resan från GOT. Behöver man själv ringa för att pusha för detta eller menar du sas löser det?
 

RonnieK

Medlem
Har vänner som ska åka hem med SK932 senare idag. Just nu står den som scheduled så vi åker ut till LAX. @pinksson återkoppla gärna om du kommer fram på telefon!
Screenshot_20220704-073504.png
 

pinksson

Medlem
Har vänner som ska åka hem med SK932 senare idag. Just nu står den som scheduled så vi åker ut till LAX. @pinksson återkoppla gärna om du kommer fram på telefon!
Visa bifogad bild 130829
Japp! SAS kundtjänst samt en vän som jobbar på SAS på LAX har confirmed! SK932 kommer att gå idag den 4 juli.

däremot är CPH-ARN antagligen cancelled sa kundtjänst. Har bokat SJ som backup då andra alternativet var en tre stop flygtur..eller att boka om hela rutten med Lufthansa ekonomi men har business så det kändes inte värt just nu. På kundtjänst sa hon också att det mycket väl kan ha kommit till nya lösningar när vi väl lansarna Köpenhamn
 

RonnieK

Medlem
Japp! SAS kundtjänst samt en vän som jobbar på SAS på LAX har confirmed! SK932 kommer att gå idag den 4 juli.

däremot är CPH-ARN antagligen cancelled sa kundtjänst. Har bokat SJ som backup då andra alternativet var en tre stop flygtur..eller att boka om hela rutten med Lufthansa ekonomi men har business så det kändes inte värt just nu. På kundtjänst sa hon också att det mycket väl kan ha kommit till nya lösningar när vi väl lansarna Köpenhamn
Tackar!
 

erixon

Medlem
Väldigt lång tråd så det har säkert tagits upp redan men jag sitter just nu i Montenegro med familjen och känner mig något stressad över strejken... har inte varit drabbad tidigare så är grön i gamet när det gäller strejk o ens rättigheter...
har planerad hemresa på onsdag och så snabbt lär strejken knappast vara över...
SAS har inte hört av sig än och antar att ombokning inte är aktuell innan flyget faktiskt är inställt?
SAS kommer boka om mig om det går/finns plats?
Om hemresan blir senare än vad vi har bokat så utgår ersättning för hotell, mat etc?
När brukar SAS hör av sig? Vi ska nämligen byta hotell imorgon då vår flight blev ombokad i början på juni...

Den här flyg upplevelsen har varit allt annat än rolig men lite väl spännande kanske...

Tack
 

ptotheg

Medlem
Väldigt lång tråd så det har säkert tagits upp redan men jag sitter just nu i Montenegro med familjen och känner mig något stressad över strejken... har inte varit drabbad tidigare så är grön i gamet när det gäller strejk o ens rättigheter...
har planerad hemresa på onsdag och så snabbt lär strejken knappast vara över...
SAS har inte hört av sig än och antar att ombokning inte är aktuell innan flyget faktiskt är inställt?
SAS kommer boka om mig om det går/finns plats?
Om hemresan blir senare än vad vi har bokat så utgår ersättning för hotell, mat etc?
När brukar SAS hör av sig? Vi ska nämligen byta hotell imorgon då vår flight blev ombokad i början på juni...

Den här flyg upplevelsen har varit allt annat än rolig men lite väl spännande kanske...

Tack

Sitt lugnt i båten och vänta på ett SMS. Sas bokar om dig. Får du ett annat, negativt besked kan du ta paniken då. Är det EXTREMT viktigt att komma hem i tid leta alternativ nu och boka något fullt avboknings/återbetalningsbart.
 

erixon

Medlem
Tack för svar, då väntar vi in smset - skulle behöva vara hemma till lördag lunch men till dess så har vi kanske blivit ombokade :rolleyes:
 
Toppen