Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Connect går ju frekvent på populära sommardestinatiomer som Malaga och Palma. Det är ju högbokat där också. Jag har lite svårt att se var den ev luften skulle finnas i SAS Connect?
Vi ligger med SAS till Palma från GOT samt SAS till Split. Du tror inte det finns chans att de ställer in inrikesflyg och försöker få till sådana ”enkla” turer med fulla plan?
 

adhoc76

Medlem
Vi ligger med SAS till Palma från GOT samt SAS till Split. Du tror inte det finns chans att de ställer in inrikesflyg och försöker få till sådana ”enkla” turer med fulla plan?

Jag tror det är aktuellt att flytta Connect till turer som skulle ha körts av mainline (i den utsträckning det går utan att det blir en fråga om strejbryteri) det endast om det är ekonomiskt fördelaktigt. De som sitter med Connect/Link/Xfly/Air Baltic-opererade flyg, bl a jag själv, har nog större anledning att oroa sig för sympatistrejker än att SAS stuvar om i planläggningen.
 

Xpressen

Medlem
Kompisen med familj skulle flyga SK926 IAD-CPH 5:15PM sen vidare till GOT. Blev ombokad utan knussel till KL652 IAD-AMS 5:25PM med vidare anslutning till GOT i princip samma tid vid slutdestination så väldigt bra hanterat av SAS där.
 

adhoc76

Medlem
AD2CE60E-D877-44A7-B2D1-85966A51C788.jpeg
det endast om det är ekonomiskt fördelaktigt.

Citerar mig själv. Omflyttningar verkar inte vara grundplanen iallafall.
 

Rosetown

Medlem
Försöker boka om en bonusresa till Split från Göteborg på onsdag. De nya datum som jag kan boka visas som biljettklass SAS Plus Smart samt SAS Go Smart. Betyder det att om jag bokar om en bonusresa som tidigare kunnat av och ombokas kostnadsdfritt så försvinner denna möjlighet efter ombokningen?
 
Ni som ska åka till/från SPU. Croatian har börjat flyga direkt från Arlanda fredag och söndag och från Kastrup lördag, måndag och onsdag. Lär vara ganska enkelt att bli ombokad till av SAS. Svårare om ni ska från/till GOT.
 

011430121

Medlem
Försöker boka om en bonusresa till Split från Göteborg på onsdag. De nya datum som jag kan boka visas som biljettklass SAS Plus Smart samt SAS Go Smart. Betyder det att om jag bokar om en bonusresa som tidigare kunnat av och ombokas kostnadsdfritt så försvinner denna möjlighet efter ombokningen?
Bonusresor kan du alltid avboka omboka 24 timmar innan avgång
Omboka kostar 150kr vid varje omboknings tillfälle.
Vet inte hut det är med 150kr under strejken
 
Toppen