Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

ekf

Medlem
För att få 600 EUR ska flygsträckan vara över 3 500 km. 1 500 km - 3 500 km ger 400 EUR.
Ja, och gå till en destination utanför EU... Men om jag inte räknat fel på avståndet så har de rätt till den lägre summan, 250 EUR pp som sedan eventuellt kan halveras i enlighet med förordningen (och sedan dubbleras av SAS om man väljer voucher och de känner för det)
 

WongHauw

Medlem
Någon som blev ombokad mitt i kaoset under juli månad och som fått återkoppling från SAS ang. EU261/2004 ersättning/utgifter för hotellvistelse mm.?
 

WongHauw

Medlem
Tack! Bra med datapunkter, särskilt om SAS börjar bråka om typ extraordinära omständigheter.

Själv skickade jag alla kvitton och dokument till SAS typ 21/7.

(Ja, jag har läst här på BC att det finns ett rättsligt prejudikat från förra strejken som visar att personalstrejk inte är en extraordinär omständighet…men har inte mycket tillit till SAS kvar )
 

Johan_A_M

Medlem
Sitter med mitt claim just nu. Flighten blev inställd och vi löste det själva mha Lufthansa. På frågan om "Delay time", kryssar jag i att jag aldrig kom fram (med SAS), eller att jag kom fram mer än 4 timmar från tänkt ankomst (vilket ju skedde med Lufthansaflighten)?
 

dFC

Ny medlem
Utlägg för hotel. Någon som har koll på om det räcker med bokningsbekräftelsen från hotels.com? Man får ju normalt (jag får det iaf normalt inte) kvitto direkt från hotellet, om man inte skulle begära det, vilket jag aldrig gjort.
 

palmen

Moderator
Utlägg för hotel. Någon som har koll på om det räcker med bokningsbekräftelsen från hotels.com? Man får ju normalt (jag får det iaf normalt inte) kvitto direkt från hotellet, om man inte skulle begära det, vilket jag aldrig gjort.
Utlägg ersätts normalt mot kvitton.
En bokningsbekräftelse är ju inget som bevisar att du bott där och faktiskt betala för hotellet.
 
Toppen