För att inte tala om affärsfolk från UK som ska hit i möten o.s.v. Enligt min leverantör baserad i UK så är det rätt dyra biljetter på dom flighterna och bra beläggning. Han åker alltid SAS när han kan....Har varit en del britter på billiga biljetter på SAS mot HongKong och Newark ibland när jag åkt. Så viss feedertrafik är det säkert från London.
Sorry, du är ute och cyklar. Checka SAS priser på longhaul med start i UK och jämför med vad det kostar att flyga BA från UK på långlinjer.Men det är ju SAS plan som är nattade i London., vi talar om.
Och dom som åker ut från London hitåt, blir ju endstation. Dom åker inte vidare, som vi gör via London.
Engelska ofta resenärer är nog tyvärr inte EBare och väljer nog där dom är medlemmar typ BA.
Så att ha tidiga plan ifrån London, istället för vändande härifrån ser jag liten poäng med.
Där av tror jg att nattande av plan har lite betydelse för ekonomin. Men att ha bas i London är nog en god ekonomisk ide för SAS om man ska överleva.
Och dom som åker ut från London hitåt, blir ju endstation. Dom åker inte vidare, som vi gör via London.
Här har @Agö helt rätt. Många har rapporterat om att mycket pax på Hongkong-kärran, ansluter i Stockholm från just London.Sorry, du är ute och cyklar. Checka SAS priser på longhaul med start i UK och jämför med vad det kostar att flyga BA från UK på långlinjer.
Jag startade själv en resa till USA i London tidigare i år och sparade 15000 kronor mot att åka direkt från Köpenhamn...Här har @Agö helt rätt. Många har rapporterat om att mycket pax på Hongkong-kärran, ansluter i Stockholm från just London.
Snarare är det tvärtom. Att de Skandinaver som flyger SAS till London, inte skall vidare - medan många brittiska pax skall just vidare.
Det går även att dra paralleller till hur starka SAS är på norra Tyskland och Polen, från Köpenhamn.
Det är faktiskt en hel del transfer-pax från London på SAS longhaul. På en resa till Hong Kong fick vi vänta ca 15 minuter efter utsatt tid för alla som hade transfer från London skulle hinna med (det var 15-20 pers på den flighten).Men det är ju SAS plan som är nattade i London., vi talar om.
Engelska ofta resenärer är nog tyvärr inte EBare och väljer nog där dom är medlemmar typ BA.
Så att ha tidiga plan ifrån London, istället för vändande härifrån ser jag liten poäng med.
Där av tror jg att nattande av plan har lite betydelse för ekonomin. Men att ha bas i London är nog en god ekonomisk ide för SAS om man ska överleva.
ANA i F inte att förglömmaDet är faktiskt en hel del transfer-pax från London på SAS longhaul. På en resa till Hong Kong fick vi vänta ca 15 minuter efter utsatt tid för alla som hade transfer från London skulle hinna med (det var 15-20 pers på den flighten).
Det finns väl en del personer som använder London för vidare transfer på SAS-flighter men det är inte så många, mestadels till USA med United skulle jag gissa på från London inom Star Alliance.
Det är faktiskt en hel del transfer-pax från London på SAS longhaul. På en resa till Hong Kong fick vi vänta ca 15 minuter efter utsatt tid för alla som hade transfer från London skulle hinna med (det var 15-20 pers på den flighten).
Det finns väl en del personer som använder London för vidare transfer på Star Alliance - flighter men det är inte så många, mestadels till USA med United skulle jag gissa på från London inom Star Alliance.
ANA i F inte att förglömmaNej, den absolut största majoriteten har faktiskt London eller området omkring som destination som du säger...
Sorry, du är ute och cyklar. Checka SAS priser på longhaul med start i UK och jämför med vad det kostar att flyga BA från UK på långlinjer.
Med tanke på att sas har flighter 0730 på morgonen från London så får vi nog utgå ifrån att de står där över natten.Min poäng är att flera åker mot london och vidare än till stockholm och vidare. En BC och en del Pax på HK kärran är inte mycket statestik. Hur många flight går intr dagligen London - HK.?? Samt att alla aker inte till London för att flyga vidare med *A.
Den svensk Marknade är heller inte så stor att ngn leverantörer som kommer hit ngn gång per år gör den skillnade.
Vet vi ens om SAS nattar i London?? Jag vet inte.
Annars är kanske Balticum ngt att flagga ut till. När och bra. Med lägre löner.