Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Jag har försökt testa hos Scandic Copenhagen Strandpark - 13-14 September var alla Scandic hotel i Köpenhamn är slutsålt. Det är inte helt så enkelt som de skriver - jag skickade ett mejl til hotellets receptionsmejl

"
Hej Scandic Cph Standpark,

Jeg ville gerne booke en nat hos jer - vi 2 voksne - fra 13-14 September 2025, men der er ingen tilgængelighed på websiden.

Jeg er medlem af jeres fordelsprogram på niveau 6 / True Friend - medlemsnummer xxxxxxx hvor jeg har “48h room guarantee”, giver det nogen mulighed for at booke et værelse selv om det ikke findes på websiden hos jer?"

Då svarar de

"
Yes, we are fully booked for the requested dates.

As part of the Scandic Membership Program, Member Level 6 includes a guarantee for up to 48 rooms. To benefit from this guarantee, the rooms must be booked in advance. By doing so, we can ensure that these rooms are reserved and held specifically for you, even during busy periods.

Please note that we are unable to provide rooms under the 48-room guarantee unless they have been booked in advance. To ensure availability, all rooms must be reserved ahead of time.

Please let us know if there anything else we can do for you."

Då skriver jag till dem


"I need just one room please, not 48 rooms. The benefit is described like this

48h room guarantee​

Hush – this one's a special treat just for a few of you! So listen up: even if we're fully booked, you're guaranteed a room as long as you book 48 hours in advance. Pretty incredible!



So I should be able to book a room 48 hours in advance. 13-14 September is more than 48 hours away.

Are you able to help with that?
"

och de har nu svarat

"
Nej, vi forstår, at du ikke behøver 48 værelser .
Som Level 6-medlem er du berettiget til vores 48-timers værelser garanti. Hvis hotellet dog er fuldt booket, kan vi ikke lave en reservation. Hvis der er ledige værelser, kan din reservation gennemføres, og 48-timers garantien vil gælde, hvilket betyder, at vi holder værelset for dig i op til 48 timer.
Desværre er vi i øjeblikket fuldt booket på de ønskede datoer, og vi kan derfor ikke garantere tilgængelighed uden en forudgående reservation.
Vi forstår, at dette kan være skuffende, og vi undskylder oprigtigt for eventuelle ulemper."

Har nu skickat dem länken via mejl till https://www.scandichotels.com/sv/scandic-friends/medlemsformaner - det finns inte så mycket att missförstå tycker jag...
Den aktuella scandic-medarbetaren verkar sakna både läskunskap och förmågan till logiskt tänkande. Vilken bra förmån att vara garanterad att få boka ett rum... så länge det finns lediga rum?? Och så bra att de, förutsatt att det finns lediga rum, garanterar bokningen i 48h. Vad gör de sen - släpper den till nästa som vill boka? Bra att det löste sig på annat håll.
 
Sist jag använde förmånen ringde jag centralbokningen gissar att det är att rekommendera även idag baserat på din upplevelse? Skönt att det löste sig dock
Precis så ska man göra. Steg ett är att kolla att datumen inte är blockerade. Lite svårt att hitta men listorna ligger här under 48-timmarsgarantin: https://www.scandichotels.com/sv/scandic-friends/medlemsformaner

Är datumet okej ringer man centralbokningen som också dubbelkollar blockeringslistan. Sen får man ett standardrum till ett pris som oftast är lite högre än vanligt då rabatterna inte gäller. Centralbokningen vill också ha kortnummer direkt vid bokning.
 
Scandic borde uppdatera hur de beskriver 48h-förmånen - boka enkelt direkt med hotellet funkade inte jättebra och som ni skriver är det kanske bättre att ringa centralbokningen framöver. Men de skriver såhär: "Boka enkelt direkt med hotellet eller via vår centralbokning minst 48 timmar före ankomst för att få denna exklusiva förmån."
 
Fick trevligt rum med fin utsikt på Scandic CPH Strandpark :) SAS A350 landar :)

20250901_134635.jpg
20250901_145149.jpg


Vid bra väder så rekommenderas skybaren på taket! (såklart inomhus del också) :)
 
Jag hade ju som jag nämnt tidigare här precis samma problem (men som EBD, så matchning till True Friend istället för Loyal). Precis som dig så hade jag oändliga interaktioner med Scandics kundtjänst, både via telefon och mail. Efter semestern så fick jag ju äntligen kundtjänst via mail att skapa ett nytt ärende hos IT-avdelningen och prioritera det på något sätt, för då löste det sig slutligen med matchningen.
Dock har det ju fortfarande inte löst sig helt och hållet då jag fortfarande inte kan logga in på Scandics hemsida och komma åt mitt konto där så där väntar jag fortfarande på svar....

Scandic IT fortsätter att imponera.
Fick svar från Scandics kundtjänst idag (sisådär två veckor sen senaste kontakt) och tänkte att de kanske äntligen löst något.

Scandic kundtjänst skrev:
Hej Thornado,

Hoppas allt är bra med dig!

Du har varit i kontakt med oss tidigare då det inte gick att logga in på ditt medlemskap. Vi har nu fått svar från vår IT avdelning att detta verkar ha löst sig och att du har loggat in.

Skulle du kunna svara på detta mejl och bekräfta om du kommer in eller inte. Om du fortsatt inte får logga in, vill vi gärna att du mejlar in en skärmdump på felmeddelandet du får när du försöker logga in.

Väntar på din återkoppling.

Ha en fin dag!

Vänliga hälsningar,
NN
Scandic Friends Medlemsservice

Givetvis är allt precis som tidigare med samma fel fortfarande. Jag har givetvis redan tidigare förklarat exakt vad felet består i och gett dem screenshots.
 
Toppen