Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Nu insåg jag dessutom ikväll att det hade varit bra att ha tillgång till sitt Scandickonto....
Har just nu strax under 7000 poäng hos Scandic (kan enbart se poängsaldot via mitt EB-konto) och ska denna vecka bo en natt där det finns ett Scandichotell för 10k poäng per natt, men betalnätter kostar 1100-1700 (1700 för detta Scandic, 1100 för andra hotell). Så det hade ju varit en bra deal att kunna föra över 2000 EB-poäng och boka natten för poäng, men detta går ju inte när jag inte kan logga in hos Scandic...

Scandic, det här gjorde ni bra!
(eller åtminstone, en kundtjänstmedarbetare)

Ringde till kundtjänst idag för att återigen prata om detta problem jag har med mitt konto. Hon jag pratade med var väldigt förstående och försökte lite olika lösningar på sin sida, men konstaterade till slut att hon behövde skapa ett ärende hos IT och tyckte det var konstigt att jag inte fått återkoppling på tidigare ärendet.
Jag nämnde att jag hade hoppats kunna boka en poängnatt den här veckan, men att det inte går när jag inte kan logga in. Hon erbjöd sig att hjälpa mig med bokningen, men jag förklarade då att jag inte har nog många Scandicpoäng utan skulle behöva föra över från Eurobonus. Då tyckte hon att de kunde göra ett undantag eftersom jag haft så mycket problem och låta mig få boka en natt för de poäng jag har istället. Så hon bokade helt sonika in mig på en poängnatt på ett hotell som skulle kostat 10k poäng per natt och lät mig bara betala de dryga 6900 poäng som fanns på mitt Scandickonto.
 
10 september bjuder SAS och Scandic in till mingel på Anglais i Stockholm.

Kom mail nyss där man anmäler sig för att kunna få plats för en själv och en vän.

Tyvärr är jag bortrest då, annars hade jag gärna gått och framfört mina åsikter om deras it-system.

Scandic, det här gjorde ni bra!
(eller åtminstone, en kundtjänstmedarbetare)

Ringde till kundtjänst idag för att återigen prata om detta problem jag har med mitt konto. Hon jag pratade med var väldigt förstående och försökte lite olika lösningar på sin sida, men konstaterade till slut att hon behövde skapa ett ärende hos IT och tyckte det var konstigt att jag inte fått återkoppling på tidigare ärendet.
Jag nämnde att jag hade hoppats kunna boka en poängnatt den här veckan, men att det inte går när jag inte kan logga in. Hon erbjöd sig att hjälpa mig med bokningen, men jag förklarade då att jag inte har nog många Scandicpoäng utan skulle behöva föra över från Eurobonus. Då tyckte hon att de kunde göra ett undantag eftersom jag haft så mycket problem och låta mig få boka en natt för de poäng jag har istället. Så hon bokade helt sonika in mig på en poängnatt på ett hotell som skulle kostat 10k poäng per natt och lät mig bara betala de dryga 6900 poäng som fanns på mitt Scandickonto.

Nu verkar det som att detta blev en ännu bättre deal än väntat, men det tar vi på Fight Club-kontot…
 
Någon som har testat 48h rumsgaranti? Vad får man för pris? Jag gjorde det som top floor för 10år sedan men minns inte riktigt, har för mig att det ändå kändes rimligt.
Jag har försökt testa hos Scandic Copenhagen Strandpark - 13-14 September var alla Scandic hotel i Köpenhamn är slutsålt. Det är inte helt så enkelt som de skriver - jag skickade ett mejl til hotellets receptionsmejl

"
Hej Scandic Cph Standpark,

Jeg ville gerne booke en nat hos jer - vi 2 voksne - fra 13-14 September 2025, men der er ingen tilgængelighed på websiden.

Jeg er medlem af jeres fordelsprogram på niveau 6 / True Friend - medlemsnummer xxxxxxx hvor jeg har “48h room guarantee”, giver det nogen mulighed for at booke et værelse selv om det ikke findes på websiden hos jer?"

Då svarar de

"
Yes, we are fully booked for the requested dates.

As part of the Scandic Membership Program, Member Level 6 includes a guarantee for up to 48 rooms. To benefit from this guarantee, the rooms must be booked in advance. By doing so, we can ensure that these rooms are reserved and held specifically for you, even during busy periods.

Please note that we are unable to provide rooms under the 48-room guarantee unless they have been booked in advance. To ensure availability, all rooms must be reserved ahead of time.

Please let us know if there anything else we can do for you."

Då skriver jag till dem


"I need just one room please, not 48 rooms. The benefit is described like this

48h room guarantee​

Hush – this one's a special treat just for a few of you! So listen up: even if we're fully booked, you're guaranteed a room as long as you book 48 hours in advance. Pretty incredible!



So I should be able to book a room 48 hours in advance. 13-14 September is more than 48 hours away.

Are you able to help with that?
"

och de har nu svarat

"
Nej, vi forstår, at du ikke behøver 48 værelser .
Som Level 6-medlem er du berettiget til vores 48-timers værelser garanti. Hvis hotellet dog er fuldt booket, kan vi ikke lave en reservation. Hvis der er ledige værelser, kan din reservation gennemføres, og 48-timers garantien vil gælde, hvilket betyder, at vi holder værelset for dig i op til 48 timer.
Desværre er vi i øjeblikket fuldt booket på de ønskede datoer, og vi kan derfor ikke garantere tilgængelighed uden en forudgående reservation.
Vi forstår, at dette kan være skuffende, og vi undskylder oprigtigt for eventuelle ulemper."

Har nu skickat dem länken via mejl till https://www.scandichotels.com/sv/scandic-friends/medlemsformaner - det finns inte så mycket att missförstå tycker jag...
 
Last edited:
Jag har försökt testa hos Scandic Copenhagen Strandpark - 13-14 September var alla Scandic hotel i Köpenhamn är slutsålt. Det är inte helt som enkelt som de skriver - jag skickade ett mejl til hotellets receptionsmejl

"
Hej Scandic Cph Standpark,

Jeg ville gerne booke en nat hos jer - vi 2 voksne - fra 13-14 September 2025, men der er ingen tilgængelighed på websiden.

Jeg er medlem af jeres fordelsprogram på niveau 6 / True Friend - medlemsnummer xxxxxxx hvor jeg har “48h room guarantee”, giver det nogen mulighed for at booke et værelse selv om det ikke findes på websiden hos jer?"

Då svarar de

"
Yes, we are fully booked for the requested dates.

As part of the Scandic Membership Program, Member Level 6 includes a guarantee for up to 48 rooms. To benefit from this guarantee, the rooms must be booked in advance. By doing so, we can ensure that these rooms are reserved and held specifically for you, even during busy periods.

Please note that we are unable to provide rooms under the 48-room guarantee unless they have been booked in advance. To ensure availability, all rooms must be reserved ahead of time.

Please let us know if there anything else we can do for you."

Då skriver jag till dem


"I need just one room please, not 48 rooms. The benefit is described like this

48h room guarantee​

Hush – this one's a special treat just for a few of you! So listen up: even if we're fully booked, you're guaranteed a room as long as you book 48 hours in advance. Pretty incredible!



So I should be able to book a room 48 hours in advance. 13-14 September is more than 48 hours away.

Are you able to help with that?
"

och de har nu svarat

"
Nej, vi forstår, at du ikke behøver 48 værelser .
Som Level 6-medlem er du berettiget til vores 48-timers værelser garanti. Hvis hotellet dog er fuldt booket, kan vi ikke lave en reservation. Hvis der er ledige værelser, kan din reservation gennemføres, og 48-timers garantien vil gælde, hvilket betyder, at vi holder værelset for dig i op til 48 timer.
Desværre er vi i øjeblikket fuldt booket på de ønskede datoer, og vi kan derfor ikke garantere tilgængelighed uden en forudgående reservation.
Vi forstår, at dette kan være skuffende, og vi undskylder oprigtigt for eventuelle ulemper."

Har nu skickat dem länken via mejl till https://www.scandichotels.com/sv/scandic-friends/medlemsformaner - det finns inte så mycket att missförstå tycker jag...
Underhållande! :)
Dessutom byter de till engelsk,…
och jag som brukar bli irriterad när det växlas till engelska i Danmark när jag försöker med skandinaviska.
 
Den var ny. 48h-garanti betyder vi garanterat att Du kan boka ett rum som är tillgängligt för alla andra, men bara om du gör det 48 timmar i förväg.

Gissar att om det finns lediga rum 36 timmar ankomst så får inte nivå-6 medlemmar boka, utan de rummen är reserverade för allmänheten...

Gillar också när du skriver på danska till ett danskt hotell och får svar på engelska...
 
Jag har kunnat boka online inloggad (true friend) när det varit fullbokat som oinloggad. Kanske finns någon maxgräns på personer de tillåter använda förmånen.

Testade 13-14 och får no availability på alla hotellen precis som dig.
 
Toppen