Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Har du några specifika exempel? Framförallt i Stockholm och Köpenhamn jag är intresserad av.
I Köpenhamn har jag varit nöjd med: CPH Strandpark, Front, Ködbyen, Falkoner.

Webers var däremot ingen höjdare, men det var en bunt år sedan nu, så det kan vara annorlunda nu. Har inte varit peppad på att testa igen när det finns bra Scandicar där.

Personligen är mina prioriteter ett rum som är bekvämt, svalt, mörkt, och tyst att sova i, en god frukost, och gym.

Kul namn. Det måste vara med flit? Otroligt att det är omedvetet och att ingen räckt upp handen på ett projektmöte och sagt: "Hrm, vet ni vad det betyder...?"

Positivt detta för Scandic. Själv är jag Strawberry fan ut i fingerspetsarna men blir det ett intressant och bra upplägg så får jag väl utvärdera om det finns några OK Scandic där jag normalt bor på Strawberry. Detta känns ju -- till skillnad från Spenn -- som att det har en möjlighet att bli bättre. Men det behövs fler detaljer innan domen kan fällas.

Måste slå ett slag för ett riktigt fint Scandic: Scandic Grand Central i Helsingfors (ej att förväxla med sin namne i Sthlm, gjorde detta vid en bokning av misstag). Historisk järnvägsbyggnad vid/på Helsingfors centralstation som renoverats top notch. Fina rum, bra frukost, superbt läge osv. En kilometer därifrån ligger Scandic Grand Marina, också det i en historisk byggnad. Den är däremot i vedervärdigt skick och känns som att man halkat in på en finlandsfärja från 90-talet. Som med de flesta hotellkedjor, finns toppar och dalar, men att Scandic genomgående skulle vara dåligt håller jag inte med om. Ffa inte deras frukostutbud. Det finns betydligt många sämre därute.

Tack vare kreditkortet och lite kampanjer fixar jag ju guld hos jordgubben. Men det hade varit betydligt intressantare om SAS hade teamat upp med jordgubben, om man tänker i termer av att slussa hotellpoäng till "miles". Vid en snabb blick på Scandicprogrammet skulle jag med mina 8-10 nätter i Skandinavien bli "close friend", en restaurangkupong på 75 kr och odefinierad sen utcheckning, tillika odefinierade avbokningsmöjligheter. Fördel jordgubben. Sedan är frågan vilken nivå Scandic matcher in SAS silver, guld och diamond? Jag har ett matchat guld nu, men i förlängningen kan jag kanske trassla mig till ett silver, frågan är vad det är värt? Är ju Platinum for life med Marriott, så ibland är valet lätt, men jag kommer att vänta och se i vilken korg man ska lägga de 8-10 äggen i när det gäller hotell i Norden.

Kul namn. Det måste vara med flit? Otroligt att det är omedvetet och att ingen räckt upp handen på ett projektmöte och sagt: "Hrm, vet ni vad det betyder...?"

Med tanke på deras lingo, och leken med parenteserna kan det inte vara omedvetet.

1975d8ab8f19666f4596be9161f65db6.jpg

Toppen