Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Vad tror ni att vi matchas till för level hos Scandic. Jag har tänkt lite och blir väl nästan «tvungen» att boka kommande Revenue rum hels tiden med dem när detta lanserats. Blir enbart bonusrum hos Strawberry tills saldot förhoppningsvis tömts till iaf viss del, lär förlora mycket också med denna scam.

EBD =Lvl 6 eller med flyt 7?

Någon rutinerad friend med god gissning?

Vad tror ni att vi matchas till för level hos Scandic. Jag har tänkt lite och blir väl nästan «tvungen» att boka kommande Revenue rum hels tiden med dem när detta lanserats. Blir enbart bonusrum hos Strawberry tills saldot förhoppningsvis tömts till iaf viss del, lär förlora mycket också med denna scam.

Någon rutinerad friend med god gissning?
Jag tror också något sådant. För egen del, som EBG, spekulerade jag och en bekant att jag kanske kommer hamna på Level 5, så EBD på Level 6 och Level 7 för de riktiga högdjuren. :)

Men om man pratar om ett strategiskt partnerskap, vågar man då spekulera kring att det kan leda till att man kör olika paketerbjudanden och kampanjer ihop? Kommer det kanske att leda till att Scandic faktiskt också tänker sig att öppna hotell på lite olika SAS destinationer? Kanske inte Bangkok, men väl Malaga och liknande?

• Gilla
Reactions: M.K
Det här blir verkligen en giganternas kamp! Kommer jag som EBG få förmåner på motsvarande nivå hos Scandic, men som Strawberry Guld inte få några förmåner alls på Norwegian, så är valet enkelt.

Jag har inte haft så bra koll på Scandics program sen de ändrade senast. Nu kollade jag på lite förmåner och såg nedanstående förmån för level 6 och 7. Är det verkligen så förmånlig som det låter? Kan man alltså traska in på vilket Scandic som helst och äta frukost närsomhelst utan att man bor där?
I så fall så vore det ju en klar förbättring av EBD om det skulle matchas mot level 6.

Scandic skrev:

Free breakfast – always​

Care for a tasty morning treat? Come on over! You now get to kickstart your day with free breakfast – and guess what: that goes regardless if you’re staying with us or not.

Jag har inte haft så bra koll på Scandics program sen de ändrade senast. Nu kollade jag på lite förmåner och såg nedanstående förmån för level 6 och 7. Är det verkligen så förmånlig som det låter? Kan man alltså traska in på vilket Scandic som helst och äta frukost närsomhelst utan att man bor där?
I så fall så vore det ju en klar förbättring av EBD om det skulle matchas mot level 6.
Det är korrekt uppfattat.

I så fall vore det ju extremt fördelaktigt. Har två Scandic inom 5 min promenadavstånd från kontoret, så helt klart bra värde att kunna titta in där och äta frukost lite nu och då.
Just eftersom det vore så fördelaktigt så är min mer pessimistiska gissning att EBD kommer att matchas till level 5.
Vilket blir rätt "mellanmjölk", blir spännade på riktigt det är jämfört med Spenn

I så fall vore det ju extremt fördelaktigt. Har två Scandic inom 5 min promenadavstånd från kontoret, så helt klart bra värde att kunna titta in där och äta frukost lite nu och då.
Just eftersom det vore så fördelaktigt så är min mer pessimistiska gissning att EBD kommer att matchas till level 5.
Frågan är ju hur många EBD:are som dyker upp till frukost. Är 4-5, så kanske det bara minskar svinnet och kostar inte så mycket, är det 50 lär det påverka kostnaderna

Tack vare kreditkortet och lite kampanjer fixar jag ju guld hos jordgubben. Men det hade varit betydligt intressantare om SAS hade teamat upp med jordgubben, om man tänker i termer av att slussa hotellpoäng till "miles". Vid en snabb blick på Scandicprogrammet skulle jag med mina 8-10 nätter i Skandinavien bli "close friend", en restaurangkupong på 75 kr och odefinierad sen utcheckning, tillika odefinierade avbokningsmöjligheter. Fördel jordgubben. Sedan är frågan vilken nivå Scandic matcher in SAS silver, guld och diamond? Jag har ett matchat guld nu, men i förlängningen kan jag kanske trassla mig till ett silver, frågan är vad det är värt? Är ju Platinum for life med Marriott, så ibland är valet lätt, men jag kommer att vänta och se i vilken korg man ska lägga de 8-10 äggen i när det gäller hotell i Norden.
Citerar mig själv. En till fundering är om Scandic vässar erbjudandet med deras kreditkort. Hos jordgubben är det väl 10 p per 100 kr för inhemska köp som inte är kopplade till hotell och vad jag kan se ger Scandic 20 p per 100 kr, men ingen vidare differentiering. Enda anledningen till att jag har jordgubbens kreditkort är dom 24 nätterna man får om man gör månatliga köp, för att sedan se till att samla 6 nätter till för guldet.

Toppen