Då behöver vi väl bara ett Scandichotell vid Arlanda? Resten av de större skandinaviska flygplatserna har ju redan det.
Scandic har ju ett hotell i Arlandastad, förvisso inte gångavstånd men ändå
Då behöver vi väl bara ett Scandichotell vid Arlanda? Resten av de större skandinaviska flygplatserna har ju redan det.
Den uppfattningen hade jag också tills alldeles nyligen, baserat på äldre erfarenheter från kuskande runt landet på diverse ishockeyturneringar. Men efter att nyligen bott några nätter på tre olika Scandichotell så har jag ändrat uppfattning. Dessa var mycket fina. Jag har dessutom hört från en bekant som har lite insyn att många av deras hotell har genomgått eller är planerade att genomgå omfattande renoveringar och upprustningar.
+1Ja, det finns säkert några bra. Men jag har inte hittat dem!
Har du några specifika exempel? Framförallt i Stockholm och Köpenhamn jag är intresserad av.Den uppfattningen hade jag också tills alldeles nyligen, baserat på äldre erfarenheter från kuskande runt landet på diverse ishockeyturneringar. Men efter att nyligen bott några nätter på tre olika Scandichotell så har jag ändrat uppfattning. Dessa var mycket fina. Jag har dessutom hört från en bekant som har lite insyn att många av deras hotell har genomgått eller är planerade att genomgå omfattande renoveringar och upprustningar.
Om Scandic har renoverat relativt nyligen, då tar det ju ett bra tag att få upp betygen. Håller med om att för några år sedan när jag frekventerade Scandic mer att det var i genomsnitt sämre hotell än Strawberry’s. Dåligt var det några få men det finns sämre hotell hos Strawberry med.De Scandic i Stockholm med högst rankning på Tripadvisor; inga toppplacering jämfört med andra kedjor.
Visa bifogad bild 158153
Scandic Klara, Scandic Grand Central och Scandic Continental har alla varit bra. Äldst av dessa tror jag att Grand Central är, och det märks främst på att trägolvet knarrar, men rummet jag bodde i måste ha renoverats ganska nyligen (3-4 år kanske) för det var fräscht och modernt.Har du några specifika exempel? Framförallt i Stockholm och Köpenhamn jag är intresserad av.
Bodde en hel del på Scandic fram till 2022 vilket iofs börjar vara några år sedan. Tyckte Grand Central, Haymarket, Downtown Camper var helt ok. Vill minnas att jag även var hyfsat nöjd på Continental men har bara bott där en gång. Ute i landet var det lite "hit or miss" men som @ResenärenLars var inne på har många hotell renoverats och dessa brukar vara helt ok!Har du några specifika exempel? Framförallt i Stockholm och Köpenhamn jag är intresserad av.