Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Noterar att båda har conscious traveler taggen på sina väskor. Tror ni de köpt ullbollar eller biobränsle?

Skämt åsido, ska bli intressant att se hur det fungerar i verkligheten. Blivit mindre intresserad av Strawberry nu efter möjligheten att nå status med hjälp av poäng försvinner (når guld men inte platinum med ändringarna)
Försvinner möjligheten att nå status via poäng?

Petter Stordalen sa att han sökte samarbets parter till sitt lojalitetsprogran för ca 1 år sedan och nämnde just Eurobonus som en ev. samarbets parter.
Jag tror mig veta att Scandic och SAS hade inlett samtal, och man väntade på att SAS skulle komma ur Chapter 11 innan det gå vidare med detta.
Två starka varumärken på den Skandinaviska marknaden.

En dålig partner dessutom. Undviker Scandic, alltid skabbigt.

Den uppfattningen hade jag också tills alldeles nyligen, baserat på äldre erfarenheter från kuskande runt landet på diverse ishockeyturneringar. Men efter att nyligen bott några nätter på tre olika Scandichotell så har jag ändrat uppfattning. Dessa var mycket fina. Jag har dessutom hört från en bekant som har lite insyn att många av deras hotell har genomgått eller är planerade att genomgå omfattande renoveringar och upprustningar.

Toppen