Jag tror mycket väl att man kan flytta en del trafik på långlinjerna till ARN. Tror inte ett dugg på marknadsundersökningar, verkligheten blir oftast en helt annan. Åkte ett par gånger med SAS direktlinje ARN-BKK och den var fullsatt båda gångerna och det har jag hört från flera andra kollegor.
Varför kan TG fylla en direktlinje med en 747 dagligen och en 747 två gånger i veckan till HKT? Det är inte för TG har bättre service för den tiden är förbi, idag är SAS på samma nivå i alla fall i C klass. Det enda jag ser TG bättre på är premium klassen om det är en ny kabin.
Det är snarare politiska anledningar till att SAS har långlinjerna från CPH.
Varför kan TG fylla en direktlinje med en 747 dagligen och en 747 två gånger i veckan till HKT? Det är inte för TG har bättre service för den tiden är förbi, idag är SAS på samma nivå i alla fall i C klass. Det enda jag ser TG bättre på är premium klassen om det är en ny kabin.
Det är snarare politiska anledningar till att SAS har långlinjerna från CPH.