Senaste nytt

SAS och Kastrup

Är det den nya fasttracken som hörs väldigt väl i SAS lounchen på övervåningen? Någon har inte tänkt....eller så är det inte klart ännu.
Jo då den verkar vara klar och jag håller med dig, ett jädrans väsen som hörs in i loungen allt som oftast
Dessutom varför bygga ut den till tre rader när det allt som oftast är endast en eller två öppna?!
Vad som är bra jämfört med ARN eller OSL är att man kan välja gå ut antingen genom tax-freen eller direkt ut och komma ut precis vid loungeingången.

Jo då den verkar vara klar och jag håller med dig, ett jädrans väsen som hörs in i loungen allt som oftast
Dessutom varför bygga ut den till tre rader när det allt som oftast är endast en eller två öppna?!
Vad som är bra jämfört med ARN eller OSL är att man kan välja gå ut antingen genom tax-freen eller direkt ut och komma ut precis vid loungeingången.

Ljud undviker ni genom att sitta i BC-hörnan! Imorse när jag passerade vid strax efter sju var alla tre band öppna. Det är ju flexibiliteten man vill åt.

Ljud undviker ni genom att sitta i BC-hörnan! Imorse när jag passerade vid strax efter sju var alla tre band öppna. Det är ju flexibiliteten man vill åt.
Se där!
Då gick vi nästan om varandra!
Reste med SK402 med tänkt avg 0720 . Blev 07.45 istället. Förklaring SAS har nytt beräkningssytem för vikt & balans. Kände det som ett personligt påhopp när de meddelade att vi var för framtunga:p
Håller med inne vid BChörnan är det lugnt, Tyvärr helt tomt imorse.
Nåväl, två av tre öpnna lite tidigare på morgonen, men inte speciellt lång väntan.

Berställningarna på smik/lukta gott inhandlas på ARN som visat sig ha generellt lägre priser på dessa varor.
jag använder mig av Duty free hemsidan för att kolla upp priserna innan. Det är samma priser och utbud på GOT som gäller och ibland är Macy's och Bloomingdales billigare. Men förvånansvärt har Allum i Partille visat sig som bättre köpcentrum som kan slå duty-free priserna för det som jag behöver köpa i Sverige/Norden. Ecco butiken slår även Macy's i utbud och pris. Priserna på Lego på CPH är nästan samma som i USA och billigare än i Sverige faktiskt men vad gäller sprit och tobak så tycker jag inte att Kastrup slår t.ex. Schiphol.

På frågan om att flytta EWR från ARN till GOT är jag tveksam att det kommer fungera. Jag vill gärna se hur mycket short-haul rutter skapar en ny long-haul. Mer feedertrafik vore nog bättre, inte minst till LHR och CDG. Jag vill gärna behålla luften kring Landvetter renare och har inget emot om man bestämmer att öka tätheten av västgående long-haul från CPH och OSL. Östgående får de gärna lägga på ARN(finns det någon trafik därifrån förutom till BKK och HKT alls?).:D
Förresten, behöver man long-haul från ARN överhuvudtaget? Det blir ju renare luft utan;);):p

Last edited:
Jeg vil gerne benytte muligheden for at bakke op omkring CPH i forhold til ARN og OSL.

Last edited:
Toppen