Senaste nytt

SAS och Kastrup

Åka via ARN eller CPH från GOT?! Är det ens en fråga? Vill man ligga med ens polares 95 åriga farmor eller en modell?!?

Med så snabb transfertid som på GOT hinner du inte ligga.... men jag hattar poängen, är själv inte på något sätt Göteborgare...

Eller varför inte sats mer på GOT, vi har en geografisk fördel framför ARN mot nordamerika, massa flyg mellan både ARN och CPH samt en riktigt fin utrikeshall :)
Utopiskt men god tanke...tidigare flög ju SAS ex vis ARN-GOT-CDG och ARN-GOT-MXP...man flög väl även ARN-CPH-WAW etc....men dessa rutter är väl inte gångbara konkurrenskraftiga idag med en helt annan konkurrenssituation...

SAS har ju väldigt lite trafik från GOT som inte går till CPH/OSL/ARN.... men så ser det ju ut i de flesta länder i Europa med "flag carriers"...undantagen är väl AF&LH(& LX från Gva i viss mån)...?

Det SAS borde göra är att flytta EWR-rutten från ARN till GOT samt börja flyga rutten SVG-IAH.
Nio 'longhaul'-destinationer från fem olika orter; då börjar vi prata om ett riktigt flygbolag...!

Precis det skall vara direkt flyg från Arlanda annars så är SAS inget val. Att åka vi Köpenhamn finns inte på kartan. Kan dock tänka mig att flyga via Oslo med SAS.
Så länge de inte flyger till Asien från Arlanda så är det Helsingfors som gäller för mig. Och till Washington och San Francisco via London eller New York.

Det hela handlar väl mer om "SAS politik"? Att CPH är SAS main hub är väl ingen nyhet och att det säkert väger tyngre än andra faktorer. Vi vet ju vad som händer när danskarna blir stötta i kanten...

Om jag inte har väldigt bråttom så har jag ingenting emot att mellanlanda på CPH. Jag tycker det är den trevligaste flygplatsen. Är man väl på airside så kommer man åt alla gater, jmf med terminalbyten på LHR eller labyrinten på FRA. Dessutom kan det extra segmentet vara välbehövligt ur poängsynpunkt.

Toppen