Homer
Medlem
Tack för tips om kärnfrågan. Ska tänka på det. (Smuttskläder som legat 3 månader instängda börjar mögla/surna. I princip omöjligt tvätta bort den doften).
Fick detta svar:
"
It is true that in accordance with the Montreal Convention, luggage is considered lost once it has been missing for more than 21 days. This does not, however automatically entitle passengers to a standard compensation amount. SAS liability is limited to damages for documented losses provable via receipts, for instance.
We are unable to accommodate your request for compensation of the baggage, and its contents until the total loss is confirmed by the bad search team. "
Frågan är ju nu då hur lång tid utöver 3 månader det kan ta för detta bag search team att total confirma förlusten...
Starta ett nytt ärende och klaga på att du ännu inte fått ersättning i enlighet med reglerna. alternativt skicka bara in en ersättningsansökan.
Om vi inte har hittat din väska inom 21 dagar kommer den anses vara förlorad, och då kan du begära ersättning för förlorat bagage. Det gör du genom att fylla i formuläret för förlorat bagage, bifoga kopior av din biljett och ditt bagagekvitto och skicka dem till SAS Customer Service på selfservice/feedbackform.