När anmälde du till axa? Eller menar du ersättning från swiss?jaha kanske har de åteeveänt från en välbehövlig ? fick oxå besked om att en väska som varit på vift sedan 5 aug kom,er med bring på fredag. Swiss denna gång, men seeing is believing…. fick också min merkostnader ersatta utan knussel.
Claim sedan väskor var försvunna mer än 24h (bröllopskläder fick inhandlas på nytt för att inte behöva komma till bröllopet i bekväma reskläder) - Anmält till SAS och AMEX(AXA) i början av augusti - Ingen ersättning ännu. Det enda jag har hört ifrån AXA var att de ville få bevis på 75% av resan bekostades med AMEX. Ligger således ännu ute med 5-6k för kläder och hygienartiklar till mig och sambon.
Kan inte svara på motpart. Men om hon är ute och reser med kollegor bokat av företagets resebyrå så låter det som tjänste resa? Då borde det vara företagets reseförsäkring kan jag tänka.Min fru med kollegor är på resande fot och bokades av företagets resebyrå med SAS och sedan vidare med Air Baltic mellan Stockholm och Riga. Bagaget checkades in hela vägen av SAS. Air Baltics flyg försenades flera timmar så de blev ombokade till Norwegian. Dock kunde de inte få ut sina väskor på Arlanda utan Norwegian "tog över" deras bagage och vid ankomst till Riga dök naturligtvis inga väskor upp. De har taggar från SAS med bagagenummer och har anmält försvunna väskor i Riga och fått PIR.
Vem är motpart ifall väskorna inte dyker upp? SAS som checkade in väskorna inledningsvis eller Norwegian som "tog över" bagaget? Jag gissar att det inte är Air Baltic iaf?
Småstökigt med tre olika flygbolag samt resebyrå... Inga kreditkortsförsäkringar gäller ju heller eftersom Resebyrån har skött bokning och betalning. Någon som vet ifall Resebyrån kan ha någon försäkring för detta eller är man hänvisad till hemförsäkring etc?
Det är alltid flygbolaget som utför sista flyget som är motparten när bagage försvinner. Så i ert fall är det Norwegian.Min fru med kollegor är på resande fot och bokades av företagets resebyrå med SAS och sedan vidare med Air Baltic mellan Stockholm och Riga. Bagaget checkades in hela vägen av SAS. Air Baltics flyg försenades flera timmar så de blev ombokade till Norwegian. Dock kunde de inte få ut sina väskor på Arlanda utan Norwegian "tog över" deras bagage och vid ankomst till Riga dök naturligtvis inga väskor upp. De har taggar från SAS med bagagenummer och har anmält försvunna väskor i Riga och fått PIR.
Vem är motpart ifall väskorna inte dyker upp? SAS som checkade in väskorna inledningsvis eller Norwegian som "tog över" bagaget? Jag gissar att det inte är Air Baltic iaf?
Småstökigt med tre olika flygbolag samt resebyrå... Inga kreditkortsförsäkringar gäller ju heller eftersom Resebyrån har skött bokning och betalning. Någon som vet ifall Resebyrån kan ha någon försäkring för detta eller är man hänvisad till hemförsäkring etc?