Senaste nytt

SAS och förlorat baggage

Linmet

Medlem
Reste CPH-LHR (22 timmars uppehåll på LHR)-CAI-JNB med SAS och Egypt Air. Väskan checkades bara in till London då det var avresa vidare först nästa dag. Ingen väska kom på bagagebandet. Gjorde lost property report och man fann inget fram tills dags för avresa till Kairo. Först nu efter 5 veckor är väskan hittad - i Lusaka!
Inte mycket har blivit rätt här....

underligt. Antar du inte hunnit få ersättning? För vad händer isf?
 

plover

Medlem
Viktigt att vara noggrann vid registrering av tag nummer i systemet - råkade slå in fel flygbolagskod (LC istf LX) och då händer ingenting. Filade en ny rapport när jag såg misstaget så nu hoppas jag att personalen på ARN börjar matcha alla föräldralösa väskor.
 

ssh9721

Medlem
Min väska har stått hos Bring nu i över en vecka, de svarar inte på mail - och går inte att komma fram på telefon. Nog för att de har mycket att göra, men det här är helt underkänt.

Har haft strul med Bring i annat ärende i veckan, använde chatten och där fått svar inom några minuter, kanske prova den? Först kommer du till en chattbot, men där frågar du efter mänslig kontakt (eller liknande) så kopplar den till kundtjänst.
 
Har haft strul med Bring i annat ärende i veckan, använde chatten och där fått svar inom några minuter, kanske prova den? Först kommer du till en chattbot, men där frågar du efter mänslig kontakt (eller liknande) så kopplar den till kundtjänst.

Det var tyvärr ingen idé! Sämst kundservice.

Screenshot 2022-08-11 at 09.31.41 .png
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tyvärr resultatet av en upphandling i konkurrens där lägsta pris vinner affären, hade med dem att göra nyligen då. swiss slarvade bort väskan, tröttare och mer omotiverad personal får man leta efter…

Funderar ju på att anmäla lost luggage till SAS nästa vecka, när jag inte haft väskan på 3 veckor. För mig är ju väskan förlorad, bara ren tur (otur att jag inte har några planerade resor) att jag inte behövt använda själva väskan ännu.
 

plover

Medlem
trist, min har ”bara” varit på vift en vecka, men redan nu så har jag blivit ombedd att fylla i på minsta detaljnivån om allt i väskan samt värdet och inköpsort samt datum. Jag tänkte ge dem två veckor till innan jag lägger tid på att claima AXA.
 

taxvalp

Medlem
Fick just en väska som varit på vift sedan 2 juli. Det står tydligen ett antal väskor i Brings terminal på Arlanda som inte är registrerade. Mejlade dem och de letade manuellt och skickade väskan dagen därpå.
 
Toppen