Senaste nytt

SAS nya hemsida

Risken är mycket stor. 2 businessresor till USA som var tänkta att bokas med SAS fick bli med KLM istället pga strulet med hemsidan. Och KLM har skärpt till sig i sin businessprodukt. Framöver blir det hellre KLM till LA än SAS

Risken är mycket stor. 2 businessresor till USA som var tänkta att bokas med SAS fick bli med KLM istället pga strulet med hemsidan. Och KLM har skärpt till sig i sin businessprodukt. Framöver blir det hellre KLM till LA än SAS
Enligt tidigare inlägg så skulle kontraktet med TCS spara 600 miljoner per år åt SAS.
Frågan är vad tappade kunder kostar SAS pga att TCS inte klarar av sitt uppdrag? Då räcker nog inte 600 mille per år i uteblivna intäkter om det fortsätter så här.
Att tappa kunder går fort och enkelt - att få tbx dom kostar mycket tid och pengar.

/ TT

Enligt tidigare inlägg så skulle kontraktet med TCS spara 600 miljoner per år åt SAS.
Frågan är vad tappade kunder kostar SAS pga att TCS inte klarar av sitt uppdrag? Då räcker nog inte 600 mille per år i uteblivna intäkter om det fortsätter så här.
Att tappa kunder går fort och enkelt - att få tbx dom kostar mycket tid och pengar.

/ TT

SAS gör just nu två saker. De höjer alla priser (när jag bokade biljetter med F&F förra året var det ca 30-40% billigare i plus) och de gör att det är omöjligt att boka biljetter. Två saker som irriterar deras kundbas något så oerhört och jag sitter och tänker att Norwegian fan är ganska trevliga ändå - särskilt när SAS' boarding inte fungerar.

• Gilla
Reactions: LMR
Oj, jag har inte besökt sas.se på några månader och blev glatt överraskad av den nya sidan i ungefär två sekunder innan jag insåg att i stort sett allt strular. Hur är det möjligt att släppa ett sånt missfoster? Varför drar ingen i nödbromsen? Helt okonstruktivk kritik kanske, men vafan!
Ja, numera blir man inte förvånad varje gång man går in på bc och ser ytterligare en post om den nya hemsidans undermåliga funktion. Just att hemsidan fungerar är ju en förutsättning för att folk ska kunna boka biljetter utan att gå via tredjepart. Man vet ju själv hur irriterad man blir när hemsidor inte fungerar:mad:.Jag är oerhört intresserad av hur SAS resonerar, det har ju pågått i 6(?) månader nu:rolleyes:.

Edit. Det var en fröjd att boka via den gamla sidan(via F&F-länken).

• Gilla
Reactions: LMR
Andra som har mistat aktiviteter i listan på "Mitt EuroBonus" de senaste dagarna?

Numera syns inte längre de senaste aktiviteter som jag hade i listan. De fanns där för några dagar sedan men nu är de borta igen.

Å andra sidan fortsätter saldot att ticka uppåt... :confused:o_O:rolleyes:

SAS gör just nu två saker. De höjer alla priser (när jag bokade biljetter med F&F förra året var det ca 30-40% billigare i plus) och de gör att det är omöjligt att boka biljetter.
Det där är väl lite sanning med modifikation, biljettpriserna i plus är från ca 5800 kronor just nu på rean (beroende på destination) och jag har aldrig sett plusbiljetter under 5000 kronor tur och retur utan just strax över som billigast. 30-40% av 6000 kronor skulle ju bli 3600-4200 kronor för plus tur och retur och så billigt har jag åtminstone aldrig sett det.
Plus-priserna just nu är mycket konkurrenskraftiga men go-priserna har gått upp en hel del på många destinationer jämfört med lägstanivån.

Andra som har mistat aktiviteter i listan på "Mitt EuroBonus" de senaste dagarna?

Numera syns inte längre de senaste aktiviteter som jag hade i listan. De fanns där för några dagar sedan men nu är de borta igen.

Å andra sidan fortsätter saldot att ticka uppåt... :confused:o_O:rolleyes:

Samma sak hände mig förra veckan. Saldot gick upp 4-5 dagar efter en flight till USA, men ingen aktivitet postad. Det tog ytterliggare 5-6 dagar innan detta kom på plats - ungefär när jag hade tänkt skicka en mail till supporten. Vi får se om om samma sak upprepar sig nu efter returen.

Det där är väl lite sanning med modifikation, biljettpriserna i plus är från ca 5800 kronor just nu på rean (beroende på destination) och jag har aldrig sett plusbiljetter under 5000 kronor tur och retur utan just strax över som billigast. 30-40% av 6000 kronor skulle ju bli 3600-4200 kronor för plus tur och retur och så billigt har jag åtminstone aldrig sett det.
Plus-priserna just nu är mycket konkurrenskraftiga men go-priserna har gått upp en hel del på många destinationer jämfört med lägstanivån.

Jag tänkte på ARN-CPH som jag oftast flyger, som kostade 700-800kr förra året och 900-1100kr nu.

Toppen