SAS nya hemsida

Har det någonsin varit så här mycket buggar på SAS hemsida ?

Bokar man en Eurobonus biljett i PLUS går det inte att boka säte. Vill man boka av Eurobonusresan går det inte via hemsidan utan man tvingas ringa till kundtjänst.

Plus en massa annat som funkar till och från.

Hur många kunder tappar SAS pga strulet med hemsidan ?

Tyvärr känner jag igen beteendet när man outsourcar drift, underhåll och nyutveckling. Urusel kvalité, förseningar, missförstånd av krav, total inkompetens när det gäller att felsöka m.m.

Hur mycket av det som SAS trodde sig spara in på att outsourca allt har ätits upp pga missnöjda kunder, högra belastning på kundtjänst och tappat anseende ?

Var bara tvungen att skriva av mig i frustrationen efter att åter behövt sitta i telefonkö för att boka av en bonusresa eftersom det inte går just nu på webben. Tjejen jag pratade med på kundtjänst erkände suckande att det är mycket buggar just nu när det gäller Eurobonusbiljetter.

Allt det har ju fungerat tidigare, men nu har det inte funkat på länge.

/ TT

Jag vet inte om sas tycker att jag är ovanligt trögfattad, eller om detta är något som alla får:

upload_2021-10-17_8-53-32-png.122352

Denna ruta dyker upp varje gång jag loggar in sedan 1 vecka tillbaka, och ja, jag kryssar alltid i att jag accepterar... Har till och med läst dom.

Jag har försökt ändra några bonusresor, det gick inte så bra...

Internt fel

Systemet är tillfälligt ur funktion. Vänligen försök igen om ett par minuter.

SAS har infört ett nytt utseende på bokningsflödet för revenue idag, se bilder nedan.

upload_2021-12-17_15-24-28-png.124578

upload_2021-12-17_15-24-45-png.124579

Någon mer som har problem med att bokningar saknas under "Mina bokningar" på hemsidan? Har en bokning i februari som försvunnit från hemsidan men den syns (och går att uppdatera) i appen.

MrRob skrev:Någon mer som har problem med att bokningar saknas under "Mina bokningar" på hemsidan? Har en bokning i februari som försvunnit från hemsidan men den syns (och går att uppdatera) i appen.Klicka för att utvidga...
Är det en av flera som saknas eller din enda bokning?

Jag har upplevt att alla mina är borta men inte att någon enstaka är försvunnen.

När alla saknats har det varit något knas med hur sidan läser in min profil, det har hjälpt att ladda om sidan några gånger.

pswe skrev:Är det en av flera som saknas eller din enda bokning?Jag har upplevt att alla mina är borta men inte att någon enstaka är försvunnen.När alla saknats har det varit något knas med hur sidan läser in min profil, det har hjälpt att ladda om sidan några gånger.Klicka för att utvidga...

Det kanske jag kunde ha förtydligat lite i mitt första inlägg. Jag har en poängbokning hos SAS och den syns enbart i appen.

Jag har testat logga in och ut ett par gånger utan framgång.

Det verkar vara massor på gång nu, min iOS app ber mig nu uppdatera till nya versionen och tillåter inte använda appen. Men AppStore verkar inte kunna bjuda på någon ny version?

pswe skrev:Idag? Har sett ut så några dagar. Oavsett, den är tydlig och bättre tycker jag.Klicka för att utvidga...

Enda problemet är att om jag endast är intresserad av Plus-biljetter, så måste jag klicka in på varenda avgång för att se vad de kostar. (Verkar som att long haul med Business fortfarande har det gamla gränssnittet)

Nu står det att vissa plus-biljetter bara inkluderar ett incheckat bagage. Fel på hemsidan, eller något nytt påhitt?

upload_2021-12-23_17-56-26-png.124739

fcx skrev:Nu står det att vissa plus-biljetter bara inkluderar ett incheckat bagage. Fel på hemsidan, eller något nytt påhitt?Visa bifogad bild 124739Klicka för att utvidga...
Från hemsidan:

Den 14 december 2021 uppdaterar vi bagagetilldelning för incheckat bagage för passagerare i SAS Plus Smart. Biljetter som säljs från och med den 14 december 2021 omfattar 1 x 23 kg incheckat bagage.Klicka för att utvidga...

TasselT skrev:Vilken fin omskrivning av ordet försämring: "uppdaterar"./ TTKlicka för att utvidga...
Ah du har såklart missförstått. Det de har gjort är att förbättra Plus Pro! Genom att öka skillnaden till Plus Smart!

Uppdaterar är ju åtminstone snäppet mer ärligt än att faktiskt kalla det förbättring/enhancement...

Har försökt byta säkerhetskod flera gånger men får bara internt fel, SAS skickar ny kod men det funkar inte heller. Kan inte heller boka om en vanlig SAS bokning, får bara upp "internt fel" hela tiden.

Kan inte heller lägga till nytt betalkort i appen. Nån som känner till dessa problem?

När jag söker på ett visst datum och det inte finns poängplatser (med SAS) får jag upp det här meddelandet

men jag får inte upp kalender som visar vilka dagar det finns platser, enda sättet verkar vara att testa andra datum?

Fel eller ny feature?

sas-hemsida-jpg.133834

Back