Senaste nytt

SAS nya hemsida

Screen Shot 2017-04-02 at 15.04.57.png
Tredje gången i den andra webbläsaren jag försöker boka om en resa. Man hade kunnat tycka att "boka om" inte skulle vara ett alternativ om hemsidan nu inte stödjer det.

Skulle boka två resor. Inloggad o glad i hågen och det gick bra med båda men på resa nr 2 registrerades inte mitt EB nr så den tyckte jag skulle betala för plats. Först när jag fick mailet med bekräftelse så såg jag att mitt nr saknades.
Märkligt...

I'll be damned. Det är därför mina bokningar inte dök upp i appen idag.

Intressanta var att jag fick igenom 2 bokningar där EB-numret var med, och sedan försvann de på de senare.

OT(kanske?). Visst kunde man fylla i APIS innan avresedagen(t ex hemifrån) tidigare? Vet inte om det har med den nya hemsidan att göra, annat än att jag inte hittar där, eller har man upphört med detta? :rolleyes:

OT(kanske?). Visst kunde man fylla i APIS innan avresedagen(t ex hemifrån) tidigare? Vet inte om det har med den nya hemsidan att göra, annat än att jag inte hittar där, eller har man upphört med detta? :rolleyes:
Det går bra. Logga in, klicka på "Mina resor" och klicka sedan på den bajsbruna rutan på den resa du vill ändra. Du skickas till gamla sidan och där kan man lägga till APIS.

Det verkar som man öppnar checkin tidigare på den nya sidan, kunde checka in typ 28h innan på hemsidan istället för de vanliga 22h.
Appen kunde inte check in. ( intra eu flight)

Toppen