Senaste nytt

SAS nya hemsida

Nu har jag fått dubbelbeteckning på min medlemsnivå vilket gör att jag måste rätta samt sätta ihop EB-numret (utan mellanrum) för att kunna boka en resa. :confused:

Visa bifogad bild 61905

Jag ser samma sak på mitt kort, dvs EBDEBDxxxxxxxxx. Började du en ny period nyligen? Min period började 1 Mars, dom kanske lägger till ett EBD varje gång man kvalar in till Diamond på en ny period ;)

Jag ser samma sak på mitt kort, dvs EBDEBDxxxxxxxxx. Började du en ny period nyligen? Min period började 1 Mars, dom kanske lägger till ett EBD varje gång man kvalar in till Diamond på en ny period ;)

Det vore ju förvisso ett "smidigt" sätt att hålla koll på statushistoriken för att veta om/när någon ska bli EBG for life.

Nu har den nya uppdateringen kommit! Sidan verkar betydligt mindre buggig, och sätesbokningen fungerar på nya bokningar och lite annat smått och gott. Sätesbokningen lär väl komma även på tidigare gjorda bokningar allteftersom.
Om jag kommer ihåg slides rätt från dialogmötet så var väl nästa steg att man kunde spara andra passagerares uppgifter för att snabbt kunna använda i bokningarna, samt poängbokningen. Multi-city var väl längst till höger på tidsaxeln så den dröjer nog ett tag till. Verkar gå åt rätt håll i alla händelser!

sittplats.jpeg

Nu har den nya uppdateringen kommit! Sidan verkar betydligt mindre buggig, och sätesbokningen fungerar på nya bokningar och lite annat smått och gott. Sätesbokningen lär väl komma även på tidigare gjorda bokningar allteftersom.
Om jag kommer ihåg slides rätt från dialogmötet så var väl nästa steg att man kunde spara andra passagerares uppgifter för att snabbt kunna använda i bokningarna, samt poängbokningen. Multi-city var väl längst till höger på tidsaxeln så den dröjer nog ett tag till. Verkar gå åt rätt håll i alla händelser!

Visa bifogad bild 61948

Har inte hunnit utforska om sidan funktionsmässigt fungerar bättre, men den är åtminstone för mig markant mycket snabbare. Alla sidor laddar i princip omedelbart ("Mitt Eurobonus", "Mina Resor", etc.). Tidigare gick detta mycket segt. Får hålla tummarna att de börjar få ordning på det....

Visa bifogad bild 61948
Jag kan ändra sittplats på en bokning som gjordes i december när jag var EBG. På en bokning gjord i början av mars när jag var silver (guld igen nu) kan jag bara köpa till plats. På bokning i plus där jag valde plats på utresa kan jag varken ändra eller välja plats på hemresan.

För mig så står det att jag behöver ha 100 flighter för att nå Diamond. Men egentligen ska det vara 90 flighter.

Attachments

• Skärmavbild 2017-03-14 kl. 17.54.16.png
    Skärmavbild 2017-03-14 kl. 17.54.16.png
    37,3 KB · Visningar: 248
Jag kan ändra sittplats på en bokning som gjordes i december när jag var EBG. På en bokning gjord i början av mars när jag var silver (guld igen nu) kan jag bara köpa till plats.
Så har det alltid varit, du har EBS i bokningen och det uppdateras inte automatiskt utan du behöver be sas lägga till att du är Ebg. Eventuellt kan du byta statuskort och sen lägga till sas eurobonus guld igen.

Toppen