Senaste nytt

SAS nya hemsida

Jag försökte med detta på SAS.se nu i veckan .Fick upp denna klassiker (mest visade sidan på sas.se/dk skulle jag tippa på :p)
Efter flera försök (med olika webbläsare) gav jag upp och gick in på sas.no. Där det gick direkt att ge bort kortet.
SAS404.png

Jag flög nyligen Arlanda - Zürich tur och retur. Bokade via SAS men flög med Swiss ner och SAS hem. Fick baspoängen och extrapoängen från båda resorna in på kontot men Swiss-flyget räknades tydligen inte som en "qualifying flight". Ska det vara så eller är det en bugg?

Jag flög nyligen Arlanda - Zürich tur och retur. Bokade via SAS men flög med Swiss ner och SAS hem. Fick baspoängen och extrapoängen från båda resorna in på kontot men Swiss-flyget räknades tydligen inte som en "qualifying flight". Ska det vara så eller är det en bugg?
Det är bara SAS och Wideroe som räknas som kvalificerade flygningar. Så har det varit i massor av år så inget som har med nya hemsidan att göra.

Hittade en ny rolighet på hemsidan idag.

Bokade en enkel resa den 13 mars. I sista rutan där man ska kryssa för och godkänna villkoren står då "utresa 12 mars". Men när man godkänner det står det 13 mars på biljetten.

Samma sak hände sedan för nästa bokning. Någon har ett off-by-one-error där.

Nu har jag fått dubbelbeteckning på min medlemsnivå vilket gör att jag måste rätta samt sätta ihop EB-numret (utan mellanrum) för att kunna boka en resa. :confused:

upload_2017-3-13_10-55-46.png

Toppen