Senaste nytt

SAS nya hemsida

Första biljetten jag bokade och reste med nya hemsidan har fortfarande inte registrerats i mitt eurobonuskonto. Sånt som sker, när jag försöker efterregistrera den möts jag av ett felmeddelande med kod 0, så jag antar att det är ett fel till mitt fel också. Inget sätt att gå vidare.

Det här börjar bli larvigt.

Det här börjar bli larvigt.
Jag kan bara hålla med. Snart två månader efter lansering så kan jag inte besöka sidan utan att hitta en ny bugg nästan varje gång. Senast nu idag så såg jag att man inte längre kan se fare rules vid bokning, det fungerade faktiskt för en vecka sedan...
Så det blev bara att gå till classic sidan i stället, och då fungerar det.

För övrigt så skulle Classic sidan fungerat bra, om dom inte hade envisats med att länka tillbaka till den nya sidan hela tiden!

Edit:
Sorry, I forgot the English translation for Tata: ;)
"Display of fare rules during the booking process does not work anymore, the field for the rules is blank"

Last edited:
Jag följer @NotRyan förslag i http://www.businessclass.se/forum/threads/hur-boka-sas-inom-europa-tor-med-vändande-flyg.37641/och lägger in en kommentar på engelska i denna tråd

The booking web page seem to have a static one-hour minimum connecting time limit at the return station/airport when booking a return flight, even when the MCT at the airport is well below 60 minutes. The booking page won't let me book a return flight on he same ticket when the turnaround time for SAS airplane is more than the airport MCT but below 60 minutes.
Two examples (still valid when writing this post):
Ex: Sö 26/3 SK4829 OSL-HAM 9.35-11.00 followed by SK4830 HAM-OSL 11.40-13.05, i.e. turnaround time is 40 min while MCT at HAM is 35 min
Ex: Sö 26/3 SK1407 ARN-CPH 15.10-16.20 followed by SK1408 CPH-ARN 17.05-18.15, i.e. turnaround time is 45 min while MCT at CPH is 35 min.
These tickets can be booked on the same ticket both on the classic page and in the APP.

Försöker efterregistrera poäng från Hertz som inte kommit in (förvånad?) och SAS hemsida sätter mig bara i en loop. "Efterregistrera" klickar Hertz "Efterregistrera hos SAS" kommer åter tillbaka till sidan 1 (förvånad x 2?). Kan man dra iväg ett mejl till någon som kan styra upp poängen?

Ikväll försökte jag boka min första bonusbiljett via nya hemsidan.
Omdirigering sker till classic-sidan och därefter kommer detta allteftersom. Vilken lyteskomik...

EB.jpg
EB2.jpg

Last edited:
Toppen