Senaste nytt

SAS nya hemsida

seriöst, var och letade efter biljetter på sträckan FRA - ARN, och då jag är under 26 år så kollade jag efter ungdomsbiljetter. SAS.se visade ett pris på 1500 SEK vilket är mycket dyrt för ungdomsbiljetter med tanke på att det var lång tid i förväg samt på en helt vanlig tisdag. Samma priser visades andra dagar i nära inpå. När jag gick in på SAS.no som fortfarande använder det gamla typsnittet så hamnade priset istället på 600 NOK, och det samma flight... Kan det vara så att den nya hemsidan är mycket dyrare? Att det kan skilja sig så mycket mellan den svenska och norska sidan är ju helt befängt.

TATA, the spend charts for Star Alliance flights are also impossible to interpret on Android Nexus 6P

Poängtabeller – så många poäng kostar och ger en resa - SAS

Looks like this (I selected Pacific destinations)

Screenshot_20170225-121747.png

Screenshot_20170225-121800.png

seriöst, var och letade efter biljetter på sträckan FRA - ARN, och då jag är under 26 år så kollade jag efter ungdomsbiljetter. SAS.se visade ett pris på 1500 SEK vilket är mycket dyrt för ungdomsbiljetter med tanke på att det var lång tid i förväg samt på en helt vanlig tisdag. Samma priser visades andra dagar i nära inpå. När jag gick in på SAS.no som fortfarande använder det gamla typsnittet så hamnade priset istället på 600 NOK, och det samma flight... Kan det vara så att den nya hemsidan är mycket dyrare? Att det kan skilja sig så mycket mellan den svenska och norska sidan är ju helt befängt.

Kanske en indikation på vad det kostar att utveckla den nya fantastiska hemsidan - någonstans måste ju SAS ta betalt... ;)

Samma för mig. Dock annan sträcka. Man vet ju inte heller när man är inne och söker på ungdomsbiljetter lika tydligt nu som med gamla typsnittet. Står fortfarande "vuxen" som resenär.

Under gårdagskvällen skulle jag boka envägsresa för sambon från Barcelona till Arlanda med SAS. Jag hittade inte någon knapp när jag var inloggat där det gick att ändra från att jag var resenär till "en annan resenär". Så jag skrev över mina detaljer och det gick att ändra:
Efternamn
Förnamn
Kön

Bra tänkte jag, nu kör vi och ställde ut biljetten. När den kom hade den hennes namn korrekt, med hennes EuroBonus korrekt, men mitt födelsedatum :eek: Så jag avbokade direkt, hittade en väg till classic.sas.se och bokade på nytt. Där fanns det en sådan knapp.

En sidoreflektion gällande SAS infrastruktur är att samtidigt bokar jag en resa själv där jag använder United.com med en mix av Swiss och SAS. Varje gång SAS är med på en bokning kan inte United ställa ut biljetten direkt. Det är samma sak som att SAS agenterna på telefonen inte kan mixa med andra flygbolag. Känns verkligen som SAS både ligger ljusår efter med basplattan samt integrationer mot andra.

Det sista där är väl inte för att de ligger efter utan för att de har ett system som inte är lika integrerat som just United och Lufthansa-gruppen. Tycker tex att set inte direkt är ovanligt med samma sak när air Canada är inblandat ihop med antingen United eller Lufthansa. Och de har dessutom andra reservationsnummer.

Därmed inte sagt att sas har moderna och bra system i backend. Snarare att de flesta andra har i princip lika dåligt...

Toppen