Senaste nytt

SAS nya hemsida

Hej,

Har inte fått in några EB-poäng på ett tag. För ett par veckor sedan efter registrerade jag 3 flyg (SK, OS) men har inte fått in dessa poäng heller. Försökte göra en ny registrering på samma flyg men då står det "Den aktuella flygningen är redan registrerad på ditt EuroBonus konto". Dock har poängen för dessa flyg inte kommit in och de syns heller inte under aktiviteter. Hur bör jag gå vidare?
 

obs

Medlem
Hej,

Har inte fått in några EB-poäng på ett tag. För ett par veckor sedan efter registrerade jag 3 flyg (SK, OS) men har inte fått in dessa poäng heller. Försökte göra en ny registrering på samma flyg men då står det "Den aktuella flygningen är redan registrerad på ditt EuroBonus konto". Dock har poängen för dessa flyg inte kommit in och de syns heller inte under aktiviteter. Hur bör jag gå vidare?
Jag skulle nog rekommandera att ringa EuroBonus avdelningen och fråga.
 
Såvitt jag vet är det Tata TCS som ligger bakom utvecklingen av SAS nya hemsida.
Företaget är redan ökänt i branschen för sin urusla kvalité.

/ TT

Njae, de är i topp i kundnöjdhet faktiskt, och har varit så rätt länge TCS behåller tätpositionen för kundnöjdhet inom IT-tjänster - Tata Consultancy Services TCS

Även om det naturligtvis finns mycket att säja om alla globala systemintegrationsfirmor så har jag aldrig hört TCSs kunder hävda att de levererar urusel kvalitet. Tvärtom faktiskt.
 

mha321

Medlem
Halverade kostnader, halverade intäkter? "Men vi gör det agilt så det är ingen big bang..."

SAS om miljardaffären: "TCS halverar våra kostnader" - Computer Sweden

Som alltid så missas ett ord i det. Det ska säkert vara "TCS halverar våra direkta kostnader". Och de indirekta kostnaderna är mycket svårare att räkna med.

Men de indirekta kostnaderna för detta totalt misslyckade projekt måste ju vara skrämmande höga.


Njae, de är i topp i kundnöjdhet faktiskt, och har varit så rätt länge TCS behåller tätpositionen för kundnöjdhet inom IT-tjänster - Tata Consultancy Services TCS

Även om det naturligtvis finns mycket att säja om alla globala systemintegrationsfirmor så har jag aldrig hört TCSs kunder hävda att de levererar urusel kvalitet. Tvärtom faktiskt.

De flesta jag jobbat med som har haft TCS som leverantör har väl varit ungefär lika mycket missnöjda som med de andra stora leverantörerna. Det allra mesta hänger på beställaren - om de gör ett bra jobb kan både TCS och de andra leverera. Gör de inte det, så kan det inte. Det är ju i ärlighetens namn lite lättare att diskutera ihop en bra beställning ihop med en mer lokal levereantör, så de kanske förlorar några poäng där. Men den här typen av usel kvalitet brukar oftast kunna tillskrivas dålig beställning och dålig projektstyrning.
 

TasselT

Medlem
Njae, de är i topp i kundnöjdhet faktiskt, och har varit så rätt länge TCS behåller tätpositionen för kundnöjdhet inom IT-tjänster - Tata Consultancy Services TCS

Även om det naturligtvis finns mycket att säja om alla globala systemintegrationsfirmor så har jag aldrig hört TCSs kunder hävda att de levererar urusel kvalitet. Tvärtom faktiskt.
Beror nog på vem i organisationen du frågar. Självklar anser företagens CIO:er att dom har sparat massvis med pengar på TCS och de andra indierna då dom är sååå mycket billigare och därmed är supernöjda.
Vi stackare som får städa upp efter deras "bravader" har en helt annan åsikt! Jag är en av dom...

/ TT
 

Kris

Medlem
"Kära kund,

Tidigare i år lanserade vi en ny hemsida. Den feedback som vi har mottagit är att våra kunder har upplevt problem med att navigera på sidan och genomföra sina bokningar. Vi på SAS ber om ursäkt för eventuella problem detta har orsakat.
Vi har tagit till oss feedbacken och beslutat att re-designa delar av vår nya hemsida. Rent konkret kommer vi att förbättra bl.a. information på startsidan och bokningsflödet. Vi är säkra på att dessa ändringar kommer att resultera i den smidiga online-upplevelse som våra kunder förväntar sig av SAS. Om du vill kan du använda Classic Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS, vår förra hemsida som alternativ medans den nya är under utveckling. Den nya hemsidan är självklart fortfarande tillgänglig. Precis som SAS-appen som är tillgänglig för iOS och Android."
Plötsligt händer det...
Men, som nämnts ovan, kommer det att räcka??

SAS skrotter dele af ny hjemmeside - CHECK-IN.dk
 

NotRyan

Medlem
Detta kan omöjligtvis vara tillräckligt. Gör om allt på nytt.

Plötsligt händer det...
Men, som nämnts ovan, kommer det att räcka??

SAS skrotter dele af ny hjemmeside - CHECK-IN.dk

Jag håller fullständigt med @Agö
Gör om och gör rätt. Gör som Taxi Stockholm gjorde när dom vidareutvecklade sin app och den nya rejält omgjorda versionen fick kritik för att vara krånglig (även fast jag inte tyckte det). Dom backade tillbaka till en tidigare version och gjorde sedan om appen helt från grunden!
 
Toppen