Senaste nytt

SAS nya hemsida

Fly Premium funktionen med Mastercard: Boka PLUS betala för GO.

Bara vissa flygplatser funkar för mig...
Stockholm till Frankfurt eller Berlin, fungerar inte
Stockholm till Hamburg, fungerar
Stockholm till London, fungerar

Har level 4, högsta nivån, så ska inte vara någon begränsning.
Torde vara SK(IT) och hemsidan snarare än Mastercard som är problemet denna gång...
Jag hade några flygplatser som inte fungerade på nya sidan, men som jag lyckades boka på gamla sidan istället: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

Däremot förstår jag att kundtjänst får mycket att göra när det dyker upp den här typen av meddelanden när jag försöker göra något på nya hemsidan:

Namnlöst.jpeg
 

Tonton

Medlem
SAS har nu uppdaterat sitt "meddelande", via den röda bannern, på hemsidan om alla problem. Nu hänvisar de kunderna mer officiellt till Classic.sas.se.

SAS skrev:
An improved basic version of SAS Classic is now released for Norway, Sweden and Denmark. The new website continues to be available with our full service offering.

Functionality on SAS Classic will be limited compared to the new website. You can use SAS Classic to:
· Book SAS flights and award flights (excluding campaigns)
· Book SAS Travel Pass trips and youth tickets
· Check in
· Managing your travel (incl. cancelation within 24 hours after booking*)

SAS Classic [classic.sas.xx] is available to ensure a satisfactory customer service while the new website is under development.

We have received a number of comments from customers that their user experience is not optimal on the new web, and SAS is of course responsive to this feedback. SAS is working intensively to ensure that our new website reaches its full potential. More information regarding this work will follow shortly.
 

ekf

Medlem
SAS har nu uppdaterat sitt "meddelande", via den röda bannern, på hemsidan om alla problem. Nu hänvisar de kunderna mer officiellt till Classic.sas.se.
Det får väl ses som en ganska stor framgång att de så pass publikt erkänt att lanseringen inte fungerat som tänkt. Nu kanske det blir bättre fokus på att få den nya att fungera...
 

Homer

Medlem
Jag hade några flygplatser som inte fungerade på nya sidan, men som jag lyckades boka på gamla sidan istället: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

resultat efter lite mer testande... för de destinationer där jag inte får upp Fly Premium rabatten på nya sidan får jag
Tillfälligt problem att nå vår kunddatabas på Classic.sas.se. övriga destinationer går att boka utan problem på båda sidorna med Fly Premium rabatten .
 

Jean-Pierre

Medlem
resultat efter lite mer testande... för de destinationer där jag inte får upp Fly Premium rabatten på nya sidan får jag
Tillfälligt problem att nå vår kunddatabas på Classic.sas.se. övriga destinationer går att boka utan problem på båda sidorna med Fly Premium rabatten .

Japp, exakt samma felbild för mig också (Frankfurt).
 

bstark

Medlem
Att de inte länkar ordentligt till classic. En vanlig användare fattar inte vad classic.sas.xx betyder.
 
SAS nya hemsida är toppnyhet på Göteborgs-Posten idag:
http://www.gp.se/nyheter/västsverige/stod-i-telefonkö-i-sex-timmar-1.4386621

Flera personer har haft problem att nå flygbolaget SAS kundtjänst de senaste dagarna. Många kunder är upprörda efter timmar i telefonkö. – Jag stod sex timmar i kö igår utan svar, jag vet inte vad de håller på med, säger göteborgaren Iman Kurdali.
...
Anledningen till den långa väntetiden är flera.
– Det beror på flera saker, men framförallt att vi har en ny sajt där det har förekommit vissa problem som gjort att volymen av kundtjänstärenden som kunden egentligen kan göra själv har stigit. Sen har vi haft en del ändringar i de senaste dagarnas trafikprogram och ett högt tryck i chatten, vilket bidragit till att fler försökt att nå oss via telefon, säger ****** *******, presschef för SAS Sverige.
Kanske lite OT, men I artikeln ovan står det även följande:

Att kundtjänst istället skulle kunna ringa upp sina kunder är däremot inte ett alternativ.

– Vi har testat det förut, men det tar faktiskt längre tid. Vi kan tyvärr bara hänvisa till att man får ha tålamod just nu, säger Fredrik Henriksson.

Tidigare idag fick jag sitta nästan en timma i kö när jag ringde. Eftersom SAS lyckades strula till bokningen och avboka hemresan så fick jag ringa igen och fick då faktiskt alternativet att bli uppringd efter att jag knappat in mitt Eurobonusnummer. Äntligen!
Väljer det och blir två minuter senare uppringd! Fick bekräfta genom att trycka 1 för att bli kopplad till traveller consultant. Bara för att hamna i samma kö som om jag skulle ringt upp själv :mad:
#fail

Edit: Efter 15 minuter fick jag ett meddelande att de har tekniska problem och bröt samtalet. Just nu har jag inga höga tankar om SAS
 

Spenlol

Medlem
Verkar knappt kunna logga in på nya sidan i Chrome men i IE fungerar det faktiskt bra.
Därmed är SAS.se nästan unika då det i regel brukar vara precis tvärtom :eek::p
 
Toppen