Senaste nytt

SAS nya hemsida

Någon mer som har problem med att boka Amex bonus resa? Typiskt nu när jag väl tänkt använda den så fungerar det inte.
Ska man ringa Tallinn för att boka SAS resa?

Ja, ring Tallinn med en gång om du har en resa att boka. Hänvisa till att hemsidan inte funkar.

Till slut
På något sätt hittade jag fram till ett formulär där jag kunde köra avbokning. Nu damp det ner bekräftelse från SAS också :)

Just nu påminner det om mina flygglansdagar, när man ständigt jagade SAS för bokningar, ombokningar, förseningsfrågor och gud vet vad. Var ju flera gånger som jag hann komma hem någon dag försent innan feedback kom.
Det var tider det, när SAS även flög från lilla Karlstad

Till slut
På något sätt hittade jag fram till ett formulär där jag kunde köra avbokning. Nu damp det ner bekräftelse från SAS också :)

Just nu påminner det om mina flygglansdagar, när man ständigt jagade SAS för bokningar, ombokningar, förseningsfrågor och gud vet vad. Var ju flera gånger som jag hann komma hem någon dag försent innan feedback kom.
Det var tider det, när SAS även flög från lilla Karlstad
Du råkar inte ha kvar webbadressen till formuläret?

Edit: Kan det vara denna? Avbokning - SAS

Edit2: Den här verkar fungera Service och feedback - SAS

Last edited:
Mina flighter t/r atlanta-IAD syns fortfarande endast som "extra points" och de ej medräknande i "baspoängsstapeln". Varken på classic eller nya sidan.
Nu säger ju SAS att i "deras" system så syns det rätt.. vette tusan hur mkt man kan tro på det.

Vet inte om följande hänt förut eller är att relatera till nya sidan:

Ska flyga från Arlanda till Malta på torsdag klockan 06:00 i Go och hade tänkt reservera säten imorgon 08:00. Loggar in på EB för att kolla saldo "som alla andra" när jag ser att det är en etta vid Checka in. Klickar dit och märker att det går att reservera säten kostnadsfritt och checka in ca 29 timmar innan avgång.:) Är EBS och hade lagt ett Plusgrade-bud som jag avbokade häromdagen om det kan spela roll. Informationen säger såvitt jag vet 22 timmar innan avgång fortfarande?

Ska flyga från Arlanda till Malta på torsdag klockan 06:00 i Go och hade tänkt reservera säten imorgon 08:00. Loggar in på EB för att kolla saldo "som alla andra" när jag ser att det är en etta vid Checka in. Klickar dit och märker att det går att reservera säten kostnadsfritt och checka in ca 29 timmar innan avgång.:) Är EBS och hade lagt ett Plusgrade-bud som jag avbokade häromdagen om det kan spela roll. Informationen säger såvitt jag vet 22 timmar innan avgång fortfarande?

SAS smygöppnar checkin något tidigare än de 24 timmar innan check-in de officiellt anger. Tror det kan vara allt mellan 24-36 h innan avgång. När väl check-in öppnat är sätesval kostnadsfritt för samtliga resenärer (så vitt jag vet).

Checkin via hemsidan öppnar 36h innan första flighten. Varit så flera år men inget de officiellt gått ut med.

You can put lipstick on a pig, but its still a pig...
Agree! Har haft lite diverse ärenden som jag ville kolla upp på SAS hemsida de senaste veckorna. Typ dubbelkolla intjäning för olika bokningsklasser, scanna Award travel, etc. Allt tar ju bara en massa tid och många gånger möts man av en 404. Wow!

Toppen