Senaste nytt

SAS nya hemsida

jag vet inte om det är jag eller SAS hemsida - men jag måste logga in precis hela tiden. Jag har inte mätt tiden, men det känns som att om jag är inaktiv på sajten (växlar till annan flik eller annat program) under 10-15 minuter så är jag utloggad när jag återvänder.
Sajten kan t.o.m. tappa sessionen medan jag är aktiv, tex håller på att boka något.

jag använder oftast Firefox 109 på mac (ibland safari 14 på mac, även där tycker jag nog att jag blir ofta utloggad). Jag har adblock avstängd för sas.se
jag kör på Firefox integritetsinställning "Strikt", dvs

men denna inställning har jag stängt av just för sas.se. Märkte ingen skillnad när jag stängde av den.
Jag har blockerat access till platsdata för sas.se
Jag har ofta SAS-sajten igång i flera flikar.

Är sajten sådan att den tappar sessioner och loggar ut användare i parti och minut? Eller är det något med min set-up? Lyssnar gärna av andras erfarenheter kring detta.
Jag har också väldigt korta sessionstider men har inte studerat det vidare som du har gjort.
Däremot vill jag inte påstå att jag blivit utslängd mitt i en bokning eller liknande.
Jag tror helt enkelt att det är sessionstiden som är förhållandevis kort satt på webbsidan.

jag vet inte om det är jag eller SAS hemsida - men jag måste logga in precis hela tiden. Jag har inte mätt tiden, men det känns som att om jag är inaktiv på sajten (växlar till annan flik eller annat program) under 10-15 minuter så är jag utloggad när jag återvänder.
Sajten kan t.o.m. tappa sessionen medan jag är aktiv, tex håller på att boka något.

jag använder oftast Firefox 109 på mac (ibland safari 14 på mac, även där tycker jag nog att jag blir ofta utloggad). Jag har adblock avstängd för sas.se
jag kör på Firefox integritetsinställning "Strikt", dvs

men denna inställning har jag stängt av just för sas.se. Märkte ingen skillnad när jag stängde av den.
Jag har blockerat access till platsdata för sas.se
Jag har ofta SAS-sajten igång i flera flikar.

Är sajten sådan att den tappar sessioner och loggar ut användare i parti och minut? Eller är det något med min set-up? Lyssnar gärna av andras erfarenheter kring detta.

Inte direkt relaterat till ditt problem, förutom kopplingen till val av browser. Jag har sedan en vecka tillbaka inte kunnat söka Star Alliance Awards på sas.se via Firefox på mobilen. safari funkar bra. Standard inställningar.

Inga problem via datorn.

913a7bbbcdbced844e0f1e9621358c06.jpg

Inte direkt relaterat till ditt problem, förutom kopplingen till val av browser. Jag har sedan en vecka tillbaka inte kunnat söka Star Alliance Awards på sas.se via Firefox på mobilen. safari funkar bra. Standard inställningar.

Inga problem via datorn.

Den där "bot detektorn" är jättetrasig. Jag blir ofta klassad som bot i både Firefox och chrome... Trafiken sas egen website genererar är uppenbarligen inte synkat med detektorn utan klassas dit själv.

Däremot brukar den hålla sig ur vägen när jag är inloggad. Och det måste man väl vara för att söka star alliance awards, så k just ditt fall måste det vara trasigt på ett annat sätt...

Inga problem via datorn.

Testa att använda mobilen men använd Wifi uppkopplat mot fiber el. liknande i stället för mobilt internet.

Verkar som problemet nedan uppstår när man använder mobilt internet

Försökt registrera Eurobonusmedlemskap för dottern sedan i söndags men det tar stopp när jag kommer till reChaptcha funktionen. Ringt kundtjänst som bara säger att jag skall försöka igen och enbart med Chrome som webbläsare. Försökt nu med 6 olika datorer och 3 olika webbläsare utan framgång.

Använder inte VPN. Talade med SAS igår och då hävdades att det var ett känt fel som skulle åtgärdas inom några timmar. Försökt med ytterligare 2 datorer nu och det är fortfarande samma fel. Ringde in igen idag och pratat med 4 olika personer som även kontaktat EB avd och dom hävdar samtliga att ingen hört talas om detta problem men att dom skall göra en anmälan och återkomma när det är löst vilket kan ta några dagar. Jag ställde frågan om medarbetaren jag talade med igår ljög för mig men fick bara svaret att detta var ett okänt fel. Ingen har upptäckt det eller rapporterat felet tidigare enl de jag talade med idag. Märklig hantering!

Har et sykt irriterende problem: Hver gang jeg logger inn på sas.no havner jeg på SAS FOR BUSINESS siden selv om jeg logger inn på min private eurobonus konto, å må manuelt trykke på profilen min og trykke på PRIVAT... Noen som har vært borti dette før?

Någon som lyckats fylla i APIS för en USA-resa senaste dagarna? Jag får bara felmeddelanden, oavsett webbläsare och andra tekniska förutsättningar.

Toppen