Senaste nytt

SAS nya hemsida

Apropå Fly Premium...antar att det är mååånga inkl mig själv som blir av med detta 2023-02-28 eftersom det då är ett år sedan MasterCard återgick till 50.000 p från den tillfälliga sänkningen till 25.000 p för att behålla nivån.
Blir att boka alla bonusresor för 2023 innan sista februari.

/ TT
Om du har flera bonusresor att boka 2023 drar du väl in betydligt mer än 50.000 poäng per år? Om jag skulle hamna under det skulle jag nog inte tycka kortet är värt årsavgiften.
 

TasselT

Medlem
Om du har flera bonusresor att boka 2023 drar du väl in betydligt mer än 50.000 poäng per år? Om jag skulle hamna under det skulle jag nog inte tycka kortet är värt årsavgiften.
Nej, alla poäng kommer inte från MC Premium-kortet + att jag tjänande in väldigt mycket poäng innan Covid. Nu är betlada resor och spend på kortet betydligt mindre.
Mina bonusresor är enbart UME-GOT som kostar 10.000p så de 90.000p jag har kvar nu räcker för hela 2023.
Jo, kortet åker nog under våren.

/ TT
 

JPE

Medlem
Nej, alla poäng kommer inte från MC Premium-kortet + att jag tjänande in väldigt mycket poäng innan Covid. Nu är betlada resor och spend på kortet betydligt mindre.
Mina bonusresor är enbart UME-GOT som kostar 10.000p så de 90.000p jag har kvar nu räcker för hela 2023.
Jo, kortet åker nog under våren.

/ TT
Poängen behöver inte komma från MC Premium-kortet. Fly Premium-nivån baseras på totalt intjänade poäng på eurobonuskontot.
 

mha321

Medlem
Nej, alla poäng kommer inte från MC Premium-kortet + att jag tjänande in väldigt mycket poäng innan Covid. Nu är betlada resor och spend på kortet betydligt mindre.
Mina bonusresor är enbart UME-GOT som kostar 10.000p så de 90.000p jag har kvar nu räcker för hela 2023.
Jo, kortet åker nog under våren.

/ TT
Inrikes flypremium får man väl även utan spend? Det ingår väl I basnivån mät man har kortet?
 

Tomas E

Medlem
Inrikes flypremium får man väl även utan spend? Det ingår väl I basnivån mät man har kortet?
1 resa t.o.r. per år inom Skandinavien med mindre än 50 000 intjänade poäng/år (ingen koppling till faktisk spend på just EB Mastercard).
 

Homer

Medlem
Nej, alla poäng kommer inte från MC Premium-kortet + att jag tjänande in väldigt mycket poäng innan Covid. Nu är betlada resor och spend på kortet betydligt mindre.
Mina bonusresor är enbart UME-GOT som kostar 10.000p så de 90.000p jag har kvar nu räcker för hela 2023.
Jo, kortet åker nog under våren.

/ TT


Du är medveten om att du måsta ha kortet då du genomför resan?

Med Premiumkortet får kontohavaren särskilda förmåner hos SAS. För att kunna utnyttja förmånerna krävs att Premiumkortet är giltigt vid tidpunkten för beställning av bonusresan såväl som vid genomförandet av bonusresan

 

TasselT

Medlem
1 resa t.o.r. per år inom Skandinavien med mindre än 50 000 intjänade poäng/år (ingen koppling till faktisk spend på just EB Mastercard).
Precis - därför
Du är medveten om att du måsta ha kortet då du genomför resan?

Med Premiumkortet får kontohavaren särskilda förmåner hos SAS. För att kunna utnyttja förmånerna krävs att Premiumkortet är giltigt vid tidpunkten för beställning av bonusresan såväl som vid genomförandet av bonusresan

Jo, jag behåller ju kortet tills sista bokade resan är genomförd. Sedan får vi se när det blir.

/ TT
 

mha321

Medlem
1 resa t.o.r. per år inom Skandinavien med mindre än 50 000 intjänade poäng/år (ingen koppling till faktisk spend på just EB Mastercard).
Ah, det är jag som inte kan läsa ordentligt. Så var det ju...
 

intuition

Medlem
jag vet inte om det är jag eller SAS hemsida - men jag måste logga in precis hela tiden. Jag har inte mätt tiden, men det känns som att om jag är inaktiv på sajten (växlar till annan flik eller annat program) under 10-15 minuter så är jag utloggad när jag återvänder.
Sajten kan t.o.m. tappa sessionen medan jag är aktiv, tex håller på att boka något.

jag använder oftast Firefox 109 på mac (ibland safari 14 på mac, även där tycker jag nog att jag blir ofta utloggad). Jag har adblock avstängd för sas.se
jag kör på Firefox integritetsinställning "Strikt", dvs
Firefox blockerar följande:
Sociala media-spårare
Globala kakor i alla fönster
Spårningsinnehåll i alla fönster
Kryptogrävare
Fingeravtrycksspårare

men denna inställning har jag stängt av just för sas.se. Märkte ingen skillnad när jag stängde av den.
Jag har blockerat access till platsdata för sas.se
Jag har ofta SAS-sajten igång i flera flikar.

Är sajten sådan att den tappar sessioner och loggar ut användare i parti och minut? Eller är det något med min set-up? Lyssnar gärna av andras erfarenheter kring detta.
 
Toppen