Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Sen är kanske just köttbullar, mos och lingonsylt internationellt så starkt förknippat med IKEA att det kan kännas som att kopiera nåt, plus att trots folks allmänt positiva attityder till IKEA så är det möbelvärldens Eurowings. Eller nåt. Budget-alternativet.

Men ja, kroppkakor och isterband, renskav... det finns alternativ. Skippa dock gärna ärtsoppan, för luftkvalitén :D

Finns alltid en risk att man tröttnar på köttbullar, lika mycket som folk har tröttnat och klagar på att det alltid serveras lax på SAS. Sedan är det alltid en fördel att servera mat som är familjär och som man kan identifiera, i synnerhet då menykort i vissa fall kan saknas ombord (vanligare när man reser i de lägre klasserna).

Om SAS vill fortsätta med spåret mat som låter coolt på menyn så får de gärna servera smörrebröd med rökt tofu, zaatar, kimchi, picklade granskott och sumackräm. Hur det smakar kanske har mindre betydelse.
Mig behöver du inte övertyga, jag är helt med dig! :)

Tror folk hade blivit nöjda om du och jag var ansvariga för att bestämma menyer på SAS, dom vet bara inte om det än!

Men SAS, jag vet att ni läser, hör av er om ni behöver en matkonsult! Jag tar enbart 2000:-/h

Toppen