Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.

Det kanske går men det lägger ju till flera moment i pre-departure. Något jag kommit att uppskatta allra mest med SAS senaste två åren är hur otroligt punktliga de är - jag skulle oroa mig att fler pre-departure moment skulle kunna riskera det.

Vilken boarding group blir det för nya business? 1 som business lh eller 2 som tidigare plus
Idag när jag flög business på första sträckan till CPH från ARN började dom bording med grupp 0 sedan group 1 osv. Har aldrig hört group 0 förut. Får se vad som utropas på nästa sträcka. Uppdaterar senare.
Dock är det ingen höjdare sätes mässigt. Samma gamla säten. Man får riktiga bestick, champagne och en större pappers servett Det är den lilla skillnaden. Ska dom hålla upp priserna behöver dom sätta in större och skönare säten. Mitten raden är blockad så plats finns för det.

"Grupp noll" är kodord för Pandion.
Det används ibland, ibland inte. Vet inte om det är när de ser att de har en pandion på listan eller om det bara är slumpmässigt

Idag när jag flög business på första sträckan till CPH från ARN började dom bording med grupp 0 sedan group 1 osv. Har aldrig hört group 0 förut. Får se vad som utropas på nästa sträcka. Uppdaterar senare.
Dock är det ingen höjdare sätes mässigt. Samma gamla säten. Man får riktiga bestick, champagne och en större pappers servett Det är den lilla skillnaden. Ska dom hålla upp priserna behöver dom sätta in större och skönare säten. Mitten raden är blockad så plats finns för det.
Sätena kommer aldrig att bytas. Tyvärr

Får jag fråga var du fått förväntningarna om nya säten ifrån?

Den ”lilla skillnaden” i form av blockat mittsäte, champagne, bättre måltider är väl just det man kan förvänta sig och det som jag personligen sett fram emot (framförallt blockat mittsäte och riktigt bubbel).

Toppen