Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.
Japp - vill minnas att det var även praxis på Lufthansa Business före covid och diverse "enhacements".

Tror det handlar sist om hur varje flygbolag väljer att se och differentiera sin businessprodukt.

Ser nu i flera inlägg att det åteminstone erbjuds champagne efter take off - för egen del blir det spännande att prova!

[
Varma nygräddade kanelbullar ombord, vilken grej! Varför har inte SAS gjort detta förut? Som cookies på de amerikanska bolagen fast mer IKEA-style
Side track… men m har de haft för några år sedan, eller rättare sagt man kunde köpa via vagnen. Säkert kanske fler år än vad det känns som men ivf under mina ”aktiva” år som börjar närma sig 20

Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.

Det kanske går men det lägger ju till flera moment i pre-departure. Något jag kommit att uppskatta allra mest med SAS senaste två åren är hur otroligt punktliga de är - jag skulle oroa mig att fler pre-departure moment skulle kunna riskera det.

Vilken boarding group blir det för nya business? 1 som business lh eller 2 som tidigare plus
Idag när jag flög business på första sträckan till CPH från ARN började dom bording med grupp 0 sedan group 1 osv. Har aldrig hört group 0 förut. Får se vad som utropas på nästa sträcka. Uppdaterar senare.
Dock är det ingen höjdare sätes mässigt. Samma gamla säten. Man får riktiga bestick, champagne och en större pappers servett Det är den lilla skillnaden. Ska dom hålla upp priserna behöver dom sätta in större och skönare säten. Mitten raden är blockad så plats finns för det.

Toppen