Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Fast Delta klarar ju av att servera pre departure drink ibland och ibland tar de bara upp beställningen så allt få hoppas är väl inte uteslutet? ;)
Jo, de amerikanska bolagen serverar pre-departure, men då är det betydligt färre stolar, och så har de satt av längre tid för att boarda planet. Det är en sak att servera pre-departure till 30 pax på en 20-minutersboarding, och en annan att servera 12 pax på en 40-minutersboarding. Sist jag flög Delta kunde man till och med få kaffe/te som pre-departure om man ville (jag ville inte).

IMG_7616.jpeg

AGP-CPH lounge,champagne och stängd gardin. Bra start!

Sen har jag ju iofs hävdat hela tiden att blockat mittsäte är den kanske största behållningen med förändringen och jag står fast vid det.
Haha, har faktiskt tänkt hela dagen att jag inte ens läst någon som nämner det blockade sätet. Håller faktiskt med om att det är den klart största fördelen gentemot Plus. Sedan tycker jag att man kan vänta sig porslin i business, kanske inte när det gäller frukosten på en kort flight men åtminstone kaffet borde man som jag skrev tidigare kunna få i en riktig kopp.

Champagne pre departure vet jag inte riktigt vart det kommer ifrån, varför har folk förväntat sig det!? Har som jag nämnde i ett tidigare inlägg aldrig blivit serverad det intra-europa så det är helt klart en orimlig förväntning.

Toppen