Ska man kalla det business kan man väl åtminstone få kaffet i riktigt porslin imo.Om jag nu förstår det rätt så sitter det ett gäng här och gnäller på frukosten mellan Landvetter och Kastrup?
Herregud, de kunde lika bra struntat i serveringen på en sån kort sträcka. Så en papplåda och kaffe är väl bra nog.
Tar väl lika lång tid att skicka ut en bricka där det står porslin på som det tar att ställa fram lite wellpapp?Om jag nu förstår det rätt så sitter det ett gäng här och gnäller på frukosten mellan Landvetter och Kastrup?
Herregud, de kunde lika bra struntat i serveringen på en sån kort sträcka. Så en papplåda och kaffe är väl bra nog.
Givetvis går det snabbare att skicka ut lådor istället för en bricka där allt skall vara upplagt osv.Tar väl lika lång tid att skicka ut en bricka där det står porslin på som det tar att ställa fram lite wellpapp?
Skulle nästan säga att det går snabbare om allt står på brickan innan, det gör nog inte pappmuggen tillsammans med papplådan.
Visserligen ska personalen hinna ta tillbaka porslinet innan landning, det skulle ju vara det enda skälet till att det inte är möjligt om folk är långsamma på att äta.
Ok, så det är alltså inte cateringpersonalen som lägger upp maten?Givetvis går det snabbare att skicka ut lådor istället för en bricka där allt skall vara upplagt osv.
Tycker man skall vara glad att SAS inte bara sätter en gräns på x km/miles. Under denna sker ingen servering. Som typ CPH-HAM, där kom inget ut.
Eller ta tåget annars, ingår obegränsat med kaffe på SJ 1 klass (i pappmugg visserligen).
Inrikes kallas det inte business - där kallas det SAS Premium. Så där verkar service-konceptet mer likna gamla SAS Plus inrikes.Ska man kalla det business kan man väl åtminstone få kaffet i riktigt porslin imo.
Landvetter - Kastrup är dock inte inrikes.Inrikes kallas det inte business - där kallas det SAS Premium. Så där verkar service-konceptet mer likna gamla SAS Plus inrikes.
+1 påSka man kalla det business kan man väl åtminstone få kaffet i riktigt porslin imo.
Det finns väl inga bord mellan stolarna? Kan bli lite jobbigt att hålla i glaset under take-off. Och så snabbt som boarding ska göras på shorthaul, hur bra blir det att dela ut champagne när Economy tågar in?+1 på
Och ett glas välkomst champagne/ mousserande, rätt tradigt annars.