Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Om jag nu förstår det rätt så sitter det ett gäng här och gnäller på frukosten mellan Landvetter och Kastrup?
Herregud, de kunde lika bra struntat i serveringen på en sån kort sträcka. Så en papplåda och kaffe är väl bra nog.
Tar väl lika lång tid att skicka ut en bricka där det står porslin på som det tar att ställa fram lite wellpapp?
Skulle nästan säga att det går snabbare om allt står på brickan innan, det gör nog inte pappmuggen tillsammans med papplådan.

Visserligen ska personalen hinna ta tillbaka porslinet innan landning, det skulle ju vara det enda skälet till att det inte är möjligt om folk är långsamma på att äta.

• Gilla
Reactions: Gus
Tar väl lika lång tid att skicka ut en bricka där det står porslin på som det tar att ställa fram lite wellpapp?
Skulle nästan säga att det går snabbare om allt står på brickan innan, det gör nog inte pappmuggen tillsammans med papplådan.

Visserligen ska personalen hinna ta tillbaka porslinet innan landning, det skulle ju vara det enda skälet till att det inte är möjligt om folk är långsamma på att äta.
Givetvis går det snabbare att skicka ut lådor istället för en bricka där allt skall vara upplagt osv.

Tycker man skall vara glad att SAS inte bara sätter en gräns på x km/miles. Under denna sker ingen servering. Som typ CPH-HAM, där kom inget ut.
Eller ta tåget annars, ingår obegränsat med kaffe på SJ 1 klass (i pappmugg visserligen).

Givetvis går det snabbare att skicka ut lådor istället för en bricka där allt skall vara upplagt osv.

Tycker man skall vara glad att SAS inte bara sätter en gräns på x km/miles. Under denna sker ingen servering. Som typ CPH-HAM, där kom inget ut.
Eller ta tåget annars, ingår obegränsat med kaffe på SJ 1 klass (i pappmugg visserligen).
Ok, så det är alltså inte cateringpersonalen som lägger upp maten?
Bra då fick jag lära mig något nytt! :)

Jag tror det handlar om att man lätt kan dela ut boxar på löpande band, och kaffet i pappmugg efter. Sen är det inte hela världen ifall någon blir med boxen i famnen och kaffekoppen i handen när bälteslampan tänds.
Värre är det med brickor med porslin…

+1 på

Och ett glas välkomst champagne/ mousserande, rätt tradigt annars.
Det finns väl inga bord mellan stolarna? Kan bli lite jobbigt att hålla i glaset under take-off. Och så snabbt som boarding ska göras på shorthaul, hur bra blir det att dela ut champagne när Economy tågar in?
Flyger så sällan short-haul C, hur gör konkurrenterna?

Toppen