Kommer snart målas om till DenmarkVisa bifogad bild 168848
Magen på 350n har det iallafall…
Air Baltic är kanske inte normen för Business i Europa, men klart att det går om man vill. Men alla som upplevt boarding på en SAS A320 förstår nog också orimlighet i att dela ut dryck till 28 personer på de 7 första raderna.Jag flög AirBaltic Business Arn - Riga samt även Riga - Tammerfors och blev serverad Champagne(kanske var mousserande när jag tänker efter) pre-flight på de korta flygningarna. Även mat under den extremt korta flygresan som var varm och hade ”riktiga” bestick. Eller förresten, fick(bytte) till Whiskey på en av flighterna innan take-off så min personliga förväntan är på denna nivå
Stor skillnad på hur Domestic First i USA fungerar jämfört med business inom Europa. Betydligt färre stolar (ofta 16 stycken) och en boarding process som pågår betydligt längre (ofta åtminstone 30 minuter). De gånger jag flygit Domestic First tar det ofta rätt lång tid tills man får en dryck. När alla sen boardat är det rätt vanligt att man får vänta 15 minuter på att taxa ut också.Fast Delta klarar ju av att servera pre departure drink ibland och ibland tar de bara upp beställningen så allt få hoppas är väl inte uteslutet?![]()
Indeed - Air Baltic har i min erfarenhet varit betyligt bättre än någon annan business i Europa. Men det är små flygplan och oftast låg beläggning i Business. Det är svårt att skala, särskilt så länge man inte har dedicerad boarding-dörr eller "vänster-sväng".Air Baltic är kanske inte normen för Business i Europa, men klart att det går om man vill. Men alla som upplevt boarding på en SAS A320 förstår nog också orimlighet i att dela ut dryck till 28 personer på de 7 första raderna.
Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.Praxis på Aegean Business i Europa, dock grekisk mousserande och löjlig liten portion.
Överlag lyckas Air Baltic och Aegean väldigt bra med att servera på korta flyg. Aegean hann tom dela ut matpåse och servera bubbel på en ca 25 minuters flyg Mykonos - Aten.
Problemet är 150 pers som ska gå förbi där crew ska servera champagne. Dessutom har väl crew någon "säkerhetsfunktion" att kolla alla som går ombord att de är "ok" att flyga.Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.
Visa bifogad bild 168848
Magen på 350n har det iallafall…
Japp - vill minnas att det var även praxis på Lufthansa Business före covid och diverse "enhacements".Ser inte heller vad det skulle vara för problem med att ge ett glas champagne innan start. Går bra att hålla i glaset även fast man inte får ha brickan nere. Gjort det många gånger när de inte hunnit eller glömt att samla in glasen.