Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Det röd vinet som står med i menyn tog också slut, jag fick ett halv glas av detta, därefter serverade de Bardolino Classico, kommer inte ihåg producent

Jag blev placerad på rad 5 i economy på en drygt 1 timmes flygning om ca 2 veckor på en A320neo , så 16 platser i bussinesclass, är det standard med så "många" platser ?

Jag blev placerad på rad 5 i economy på en drygt 1 timmes flygning om ca 2 veckor på en A320neo , så 16 platser i bussinesclass, är det standard med så "många" platser ?
Det är snarare få platser, kommer ofta gå med 7 rader business.
Det beror ju dock väldigt mycket på destination.

Vet vi minimum / maximum?
Minimum går väl att dra ner till 0 rader rent teoretiskt, jag har någon flight med 3 rader.
Max är nog 8 rader om jag kommer ihåg rätt

Flygningen ARN - PMI igår morse var en fullträff. Nötter och dricka innan frukosten, väldigt god frukost och sen en andra servering bestående av kanelbulle och skumpa. 4 rader business, ingen vagn utan 2 st crew serverade från galley, gardinen fördragen och åtminstone 2 eco-människor blev hänvisade till bakre toaletten. Riktigt bra av SAS!

Attachments

• IMG_5465.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 163
  • IMG_5463.jpeg
    IMG_5463.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 164
  • IMG_5462.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 141

Minimum går väl att dra ner till 0 rader rent teoretiskt, jag har någon flight med 3 rader.
Var endast 1 rad Business på GOT-AGP härom dagen, varav minst 2 passagerare (vi) blev op-up:ade från Economy

Var endast 1 rad Business på GOT-AGP härom dagen, varav minst 2 passagerare (vi) blev op-up:ade från Economy
Noll rader låter märkligt att det skulle förekomma i praktiken, med tanke på de som vill byta avgång eller blir ombokade? Då tror jag snarare just som @ebd upplevde att det blir en rad och så någon OPUP om det inte dyker upp någon i business som bytt/ombokat till den flighten.

Toppen