Jag tror gardinflytten är ganska enkel, är en skena i taket som slutar vid rad 9(?). Så misstänker att det bara är att skjuta gardinen med någon knix, kanske nån låsning men sedan så ska det inte ta många sekunder.Hur ofta flyttar man gardinen? Säg att man har en maskin som går ARN-MAD-ARN, kommer man att flytta gardinen (och ändra antalet rader) när man vänder i MAD, eller dimensionerar man businesskabinen efter den sträckan som har högst antal passagerare?
Om jag vore chef på ett flygbolag så skulle mina anställda ha mandat att motionera företagskreditkortet vid behov och fylla på saknade drycker, in på taxfreen och köp skumpa, in i kiosken och köp Coca-cola och vatten om det riskerar saknas ombord.Det problemet har de ju redan med vatten. Skulle säga att på 3 av 4 flighter GOT-ARN är småflaskorna med vatten slut för att det var för många på vägen ner som ville ha dem. Det verkar generellt inte finnas någon kvot på produkter som ska finnas kvar till retur..
Och bli försenade på kuppen? Sen vet jag inte hur många som blir lyckliga ombord av att dricka varm champagne?Om jag vore chef på ett flygbolag så skulle mina anställda ha mandat att motionera företagskreditkortet vid behov och fylla på saknade drycker, in på taxfreen och köp skumpa, in i kiosken och köp Coca-cola och vatten om det riskerar saknas ombord.
Kanske därför du inte är det?Om jag vore chef på ett flygbolag så skulle mina anställda ha mandat att motionera företagskreditkortet vid behov och fylla på saknade drycker, in på taxfreen och köp skumpa, in i kiosken och köp Coca-cola och vatten om det riskerar saknas ombord.
Känns ännu mer som en "komplettering av dryck till First Class long haul"-grej för mig.Kanske därför du inte är det?
En chef hade kanske ställt hårdare krav på leverantörer att leverera och eget folk att uppskatta åtgång bättre. Sen går det inte alltid att täcka alla situationer?
Att ha enskild medarbetare springa efter förnödenheter gör man kanske för brister för 1st eller C på longhaul. Allt annat är slöseri och pappersarbete.
Det finns bla skatteregler som i praktiken gör det du önskar omöjligt. Teoretiskt möjligt ja men i praktiken omöjligt.Om jag vore chef på ett flygbolag så skulle mina anställda ha mandat att motionera företagskreditkortet vid behov och fylla på saknade drycker, in på taxfreen och köp skumpa, in i kiosken och köp Coca-cola och vatten om det riskerar saknas ombord.
Står för en gångs skull tydligt i villkoren:Ny bokning , seatad på rad 3 på en A319, 6 platser i Businessclass , 1000 sek minsta budet för uppgradering , jag "äger" inte bokningen och risk för ombokning , någon som vet vad som händer om jag vinner budgivningen och blir ombokad ?