Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Skogi

Medlem
Hämta högafflarna och facklorna, ikväll marscherar vi mot Frösundavik!

Skämt åsido, även jag måste ställa mig till den skara som tycker att den nya designen är en ordentlig försämring. Känns så avskalat och tråkigt.
 

M.K

Medlem
Ja, jag kommer aldrig köra ett enda köp, ever, med detta. :D Apple pay via omväg som gäller, eller köra mest på nytt Elite för vouchers om resandet nu som det verkar kommer igång igen till USA!
 

pswe

Medlem
@pswe Jag håller fullständigt med Dig. Det finns inte att lämna fram denna katastrof till kort vid betalning.

Enligt kundtjänst hos SEB är det dock SAS beslut detta!

Väntar på svaret från SEB.
SAS svarade snabbt via Diamant supporten... inte oväntat helt olika svar jämfört med det du fick från SEB...

Tack för ditt mail till SAS EuroBonus

Du är mycket välkommen att föra din feedback vidare till SEB Mastercard.
SAS EuroBonus ansvarar inte för SEBs kortdesign.

Med vänliga hälsningar

XX
Traveler Consultant
SAS Customer Service
 

bachelor

Medlem
Det funkar till Samsung pay, och då slipper man se den usla designen annat än i appen. Har som tur var inte fått nytt fysiskt kort ännu...
 

intuition

Medlem
@pswe Jag håller fullständigt med Dig. Det finns inte att lämna fram denna katastrof till kort vid betalning.

Enligt kundtjänst hos SEB är det dock SAS beslut detta!

SEB: Hej, vi behöver tyvärr informera er om en liten prishöjning pga ökade kostnader i produktionen av special-designade kort. Vi erbjuder också en variant av generiska tråk-kort och då skulle vi kunna sänka ert pris med 2%.
SAS: Tack för informationen, vi beslutar oss för att gå över till det generiska tråk-kortet!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

imartin

Medlem
Rätt ofta utomlands fungerar inte det digitala medlemskortet i SAS-appen.

Om du har en iPhone kan du skapa ett kort som läggs i din Wallet, genom att "trycka" en gång på den lilla bilden på medlemskortet i "me" fliken av SAS appen. Sedan har du medlemskortet för alltid i din Wallet, oavsett om du har nät eller inte.

IMG-2232.jpg
 
  • Gilla
Reactions: fcx

pswe

Medlem
Om du har en iPhone kan du skapa ett kort som läggs i din Wallet, genom att "trycka" en gång på den lilla bilden på medlemskortet i "me" fliken av SAS appen. Sedan har du medlemskortet för alltid i din Wallet, oavsett om du har nät eller inte.

IMG-2232.jpg
Tack.
Kruxet uppstår i situationer där motparten kräver att få känna på det fysiska kortet. Har även i modern tid varit med om flera situationer där elektroniskt medlemskort inte varit tillräckligt.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Tack.
Kruxet uppstår i situationer där motparten kräver att få känna på det fysiska kortet. Har även i modern tid varit med om flera situationer där elektroniskt medlemskort inte varit tillräckligt.
Jag har även varit med om att de nekad ens kreditkort med status, just för att kreditkortet säger absolut inget om din status då den kan ha förändrats sen du fick kortet. Hur ska swiss veta hur alla olika kort fungerar för alla bolag om folk slänger fram ett kreditkort som de påstår visar status.

Förstår inte riktigt problemet egentligen. Kortet är inte snyggt enligt mig, men jag har inte kort för att de är snygga utan för att de täcker de funktioner jag behöver (betala med samt tjäna poäng).
Senast jag behövde visa ett fysiskt kort i en Lounge är nog närmare 5 år sedan nu så det känns som ett väldigt litet problem om man lagt in status i sin bokning korrekt.
 

Jönsson

Medlem
Fick hem kortet med den nya designen igår.
Hur kan man från SAS sida låta bankskrället styra utseende helt och hållet. Ett kort tänkt till ett flygbolags frekventa kunder som vare sig visar status eller ens medlemsnummer?? Rätt ofta utomlands fungerar inte det digitala medlemskortet i SAS-appen, vid exempelvis lounge access, blir med andra ord behov av att beställa ett EB-kort från SAS utan betalfunktionen.
Om det åtminstone hade gått att koppla till ApplePay så hade jag sluppit visa upp kortet.
Trist historia. Jag kommer ta synpunkten vidare till både SAS och banken, hoppas fler gör det.
Du år helt enkelt ta saken i egna händer.
B8E3E30B-2904-490E-8856-853AA49F77D1.jpeg
;)
 
Toppen