Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

M.K

Medlem
Förstår inte riktigt problemet egentligen. Kortet är inte snyggt enligt mig, men jag har inte kort för att de är snygga utan för att de täcker de funktioner jag behöver (betala med samt tjäna poäng).

Du kan säkert också få samma funktion i en gammal tröja från myrornas (som håller värmen och döljer magen) som ett nytt plagg i trevligt material från ett av modehusen.

Vi är helt enkelt olika här @palmen
 
Jag har även varit med om att de nekad ens kreditkort med status, just för att kreditkortet säger absolut inget om din status då den kan ha förändrats sen du fick kortet. Hur ska swiss veta hur alla olika kort fungerar för alla bolag om folk slänger fram ett kreditkort som de påstår visar status.

Förstår inte riktigt problemet egentligen. Kortet är inte snyggt enligt mig, men jag har inte kort för att de är snygga utan för att de täcker de funktioner jag behöver (betala med samt tjäna poäng).
Senast jag behövde visa ett fysiskt kort i en Lounge är nog närmare 5 år sedan nu så det känns som ett väldigt litet problem om man lagt in status i sin bokning korrekt.
Håller med att utseende på kreditkort är helt ointressant.
 

ekf

Medlem
Skämt åsido, även jag måste ställa mig till den skara som tycker att den nya designen är en ordentlig försämring. Känns så avskalat och tråkigt.
Smaken är som baken, olika! :) Själv tycker jag att de nya Premium-kortet ser bra ut, har dock inte sett det i verkligheten än.. betydligt snyggare än det gamla fisblå kortet för statuslösa.

Vad gäller att statusnivån inte syns så ser jag en stor fördel i att slippa byta kort stup i kvarten, med vad det innebär med nytt registrerat kortnummer hos onlinetjänster mm.
 

Berglund

Medlem
Vad gäller att statusnivån inte syns så ser jag en stor fördel i att slippa byta kort stup i kvarten, med vad det innebär med nytt registrerat kortnummer hos onlinetjänster mm.
Ja! Den biten är onekligen ett stort lyft!! Tänk så skönt att slippa uppdatera överallt varje år.
 

folo

Medlem
Mer datapunkter kring kompensation från SEB SAS Mastercard:

Är EBG, hade "svenssonspend" sept 2019-2020, halverat den spenden sept 2020-2021.

Fick 5 000 poäng både förra året och i år.
 

Barry Brown

Ny medlem
Jag har precis flyttat från Sverige till Danmark och funderar på att skaffa ett danskt eurobonus mastercard. Jag har redan ett svenskt eurobonus Mastercard. Har någon erfarenhet av detta? Är det möjligt att ha två? Jag antar att de är utfärdade av två olika banker så de är relativt separata.

Jag föredrar att inte tappa mitt svenska kort eftersom jag fortfarande får betalt i SEK. Jag har NemID i Danmark och jag är på befolkningsrekordet.
 

A87

Medlem
Jag har precis flyttat från Sverige till Danmark och funderar på att skaffa ett danskt eurobonus mastercard. Jag har redan ett svenskt eurobonus Mastercard. Har någon erfarenhet av detta? Är det möjligt att ha två? Jag antar att de är utfärdade av två olika banker så de är relativt separata.

Jag föredrar att inte tappa mitt svenska kort eftersom jag fortfarande får betalt i SEK. Jag har NemID i Danmark och jag är på befolkningsrekordet.
Det är fortfarande SEB Kort som är utfärdare av kreditkortet men deras filial i Danmark då. Borde ju gå!
 

LarsCph

Medlem
Jag har precis flyttat från Sverige till Danmark och funderar på att skaffa ett danskt eurobonus mastercard. Jag har redan ett svenskt eurobonus Mastercard. Har någon erfarenhet av detta? Är det möjligt att ha två? Jag antar att de är utfärdade av två olika banker så de är relativt separata.

Jag föredrar att inte tappa mitt svenska kort eftersom jag fortfarande får betalt i SEK. Jag har NemID i Danmark och jag är på befolkningsrekordet.

Jeg tror fint det går at have begge kort - men hvad er egentlig anledningen til, at du vil have det?
 

Barry Brown

Ny medlem
Fler poäng. jag kunde få statuspoäng från både danmark och sverige. Även utländska transaktioner får 20 poäng, inte 15 poäng, så jag kunde spela korten lite (men jag skulle betala mer valutaväxlingsavgifter, så det kanske inte är klokt).
 
Toppen