djmanosv
Medlem
gäller inte kontantuttagPerfekt att den ligger efter man betalat räkningen, blir större utrymme då![]()
gäller inte kontantuttagPerfekt att den ligger efter man betalat räkningen, blir större utrymme då![]()
Har inget med kontantuttag att göra, kreditutrymmet ökar ju när man betalar fakturan vilket jag gör vid löning. Därav större utrymme för spend.gäller inte kontantuttag![]()
Innan lönMed risk för att låta dryg här men varför pratar alla om när lönen kommer? SAS Mastercard är ju ett kreditkort - bara att utnyttja krediten man har?
finns alltid en risk att använda tjänster som betalar fakturor med sin MC kort, och för dessa räkningar får man inga poängHar inget med kontantuttag att göra, kreditutrymmet ökar ju när man betalar fakturan vilket jag gör vid löning. Därav större utrymme för spend.
Innan lön
Kredit på 50.000
Nyttjad kredit 30.000
Kvar att nyttja 20.000
Efter lön
Kredit 50.000
Nyttjad kredit 5.000
Kvar att nyttja 45.000
Nyttjad kredit sjunker med så mycket som fakturan var på och därmed kan man handla mer under aktuell helg om man precis betalat av förra månaden.
Jag pratar om att betala min mastercard faktura som kommer varje månad. Det gör jag från min bank via vanlig faktura betalning.finns alltid en risk att använda tjänster som betalar fakturor med sin MC kort, och för dessa räkningar får man inga poäng![]()
Nej, 40p/100kr.Är det 50kr/100kr för EUR ?
jag vill räkna hur mycket MR poäng med Points Plus får man i jämförelse med SAS MC just för denna kampagn, vid en spend av t.ex 100.000 SEK i utlandsvaluta (Euro) i fall man är utomlands
Har inget med kontantuttag att göra, kreditutrymmet ökar ju när man betalar fakturan vilket jag gör vid löning. Därav större utrymme för spend.
Innan lön
Kredit på 50.000
Nyttjad kredit 30.000
Kvar att nyttja 20.000
Efter lön
Kredit 50.000
Nyttjad kredit 5.000
Kvar att nyttja 45.000
Nyttjad kredit sjunker med så mycket som fakturan var på och därmed kan man handla mer under aktuell helg om man precis betalat av förra månaden.
Absolut, men jag gör alltid detta efter lön. Men självklart, behövs större utrymme så kan nan betala in tidigare.Fast man kan ju pynta av tidigare om man vill
Exakt så och man vill inte sälja av fondsparande eller plocka fram annat kapital för att betala en kreditkortsfaktura.Har inget med kontantuttag att göra, kreditutrymmet ökar ju när man betalar fakturan vilket jag gör vid löning. Därav större utrymme för spend.
Innan lön
Kredit på 50.000
Nyttjad kredit 30.000
Kvar att nyttja 20.000
Efter lön
Kredit 50.000
Nyttjad kredit 5.000
Kvar att nyttja 45.000