Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Ska man bunkra upp med presentkort igen så? ICA, Coop...what else?

Aldrig förstått det där superpresentkortet eller vad det heter (dubbeldipp-presentkort).

Ska man bunkra upp med presentkort igen så? ICA, Coop...what else?

Aldrig förstått det där superpresentkortet eller vad det heter (dubbeldipp-presentkort).
Jag brukar köpa Sverigechecken (finns via GoGift), då gäller samma presentkort på både ICA, Coop, Willys etc.

Dubbeldipp-presentkortet är Zupergift som man köper via SAS Eurobonusshop (betala med kronor och INTE poäng; läste nån skräckhistoria om någon som hade blåst bort alla sina insamlade poäng), du får då 50poäng/100kr förutom poängen genom kortet, så du får alltså 80poäng/100kr totalt.

Dock har Zupergift blivit lite sämre enligt mina behov, då man inte länge kan lösa in mot Sverigechecken eller Amazon.

Jag brukar köpa Sverigechecken (finns via GoGift), då gäller samma presentkort på både ICA, Coop, Willys etc.

Dubbeldipp-presentkortet är Zupergift som man köper via SAS Eurobonusshop (betala med kronor och INTE poäng; läste nån skräckhistoria om någon som hade blåst bort alla sina insamlade poäng), du får då 50poäng/100kr förutom poängen genom kortet, så du får alltså 80poäng/100kr totalt.

Dock har Zupergift blivit lite sämre enligt mina behov, då man inte länge kan lösa in mot Sverigechecken eller Amazon.
Jag har helt missat Sverigechecken. Jag har alltid köpt presentkort på en specifik kedja, oftast Maxi. Men då vi både handlar på Maxi, Hemköp och Coop känns det tråkigt att behöva låsa upp pengarna i en specifik kedjas presentkort.

Hur fungerar Sverigechecken? Köper jag ett specifikt presentkort för Sverigechecken (hos exempelvis Hemköp) eller betalar jag direkt med Sverigechecken i butik.
Misstänker det första men föredrar det andra.

Blir lite förvirrad när jag läser på hemsidan.

Under förra dubbeldippen fick jag ihop strax över 60 000 poäng genom att planera utgifter. Några exempel på hur jag brukar göra.

- köpa presentkort hos SAS inför kommande tjänsteresor (ger 60 poäng). OBS detta kräver extrem planering..

- köpa apoteksvaror kommande tre månader hos Apotek Hjärtat eller Apoteket via https://onlineshopping.flysas.com/

- köpa alla förbrukingsvaror/torrvaror hos Hemköp via SAS onlineshopp för kommande 2-3 månader. Senast i maj handlade jag för 11 000 kr vilket sammanlagt gav mig 6 600 EB-poäng. Detta kräver utrymme i förrådet hemma

- gå igenom SAS onlineshopping extra noga för att se om jag kan köpa något via den sidan (förra dubbeldipp) köpte jag utemöbler via Hulténs för 15 000 kr som sammanlagt gav mig 12 000 EB-poäng).

- betala alla räkningar i Billo. Gjorde detta tidigare med Betalo men de är för dyra nu. Tyvärr har SAS en spärr på kortet så att man inte kan betala räkningar för mer än 10 000 kr/dag (inkl kortavgifter) i Billo och Betalo. Så till min leasingbil betalar jag exempelvis 9850 kr dag 1 och 2350 kr dag två. Måste gå 24 timmar mellan betalningarna.

- Köpa 90-dagarskort hos SL

- Och sen om man måste köpa kapitalvara, typ vitvaror, så köper jag presentkort på Supergift och använder det hos Elgiganten. Senast köpte jag ny diskmaskin för ca 16 000 kr vilket sammanlagt gav mig nästan 13 000 EB-poäng.

Last edited:
Jag har helt missat Sverigechecken. Jag har alltid köpt presentkort på en specifik kedja, oftast Maxi. Men då vi både handlar på Maxi, Hemköp och Coop känns det tråkigt att behöva låsa upp pengarna i en specifik kedjas presentkort.

Hur fungerar Sverigechecken? Köper jag ett specifikt presentkort för Sverigechecken (hos exempelvis Hemköp) eller betalar jag direkt med Sverigechecken i butik.
Misstänker det första men föredrar det andra.

Blir lite förvirrad när jag läser på hemsidan.
Den har inte funnits så länge, kom tillbaka för någon månad sen?

Toppen