Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i Skyview lounge på SIN i väntan på flight till HKG, sedan vidare till CKG ikväll. Två små mackor och en gin & tonic passar bra innan flighten. Detta avslutar tre dygn i HK, KL och Singapore som varit en lite hektisk med mycket trevlig helg.

Skyview Lounge är en stor och trevlig lounge. Trevlig personal och vy över tarmac.
Jag har dock ett dåligt minne därifrån. Jag klämde mitt finger med glasdörr i duschen. Aj!

SIN Thai Lounge väntar på TG404 tillbaka till BKK Halvfullt men lugnt o skönt.
Överhuvudtaget lite folk på Changi idag. Något rörig incheckning när gubben framför oss inte hade så bra koll på bagagereglerna. Max 40kg totalt men endast 32kg per bagage så det vart en del förvecklingar mellan honom och tjejen bakom disken men vi hade gott om tid så det var bara o slappna av och titta på skådespelet när han börjar packa om framför disken :cool:

Nu när bagagetaggarna är utskickade borde vara lätt att hjälpa någon med att få komma in i loungen. Man bara står utanför med sin väska och vips om 5 minuter en "kollega" bjuder in en med. ;)

En annan fråga är: finns det någon Fast Track i GOT? Kommer inte ihåg det då jag brukar flyga från GOT på söndagar em och det är i princip tomt i hela avgångshallen.

Sitter i inrikesloungen på ARN och väntar på flyget till KRN som går 11:20. Smart Passet strulade så jag fick dra mitt EB-kort för att komma in.
Det stod först att min resa inte berättigar till inträde. Misstänker att det har att göra med min tillagda PNR för sista sträckan. Brukar också alltid få efterregistrera en sådan sträcka.
Ändå mystiskt att det då funkade med kortet...

Kommer fast track efter nyår i GOT de håller på att bygga om säkerhetskontrollerna för fullt. Den vanliga verkar redan vara klar men som sagt fast track nästa år :)
Tyckte att kontrollen var redan optimalt där, snabbt och effektivt. Det finns ju en "fasttrack" för personal och crew där, man kunde använda den för Biz resenärer. Med tanke på antalet EBGs där på morgonen skulle det bli en lång kö vid fast track disken om man nu hade tillåtit de gå igenom. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen