Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag i THY CIP loungen på Istanbul.

Den här loungen är så stor så att det känns som en labrynt eller en bazaar.
Mycket folk i loungen pga många flygningar till Asien avgår samtidigt.

SAS CPH Scandinavian Lounge har öppnat igen efter sin sedvanliga sommar stängning (Då den flyttar en våning ner).

Idag blirblev det frukost och uppkoppling för att få iväg det som ligger i utkorgen... Vidare till BRU...

Hälsningar från en halvfull, snart överfull misstänker jag, CA businesslounge på PVG. Regnoväder har försenat min avgång till CKG med minst 2 timmar sägs det och jag är inte ensam om att vara försenad om man säger så. Förseningar på en 19:30-flight på 2,5 timmar är riktigt segt men tyvärr allt annat än ovanligt.

Tacksamt att de sa till vid incheckningen så att jag hann ta en stärkande burgare på BK innan jag gick igenom säkerhetskontrollen efter vilken inte mycket spännande finns till förtäring.

Ha en bra dag!

Skall sitta i SAS EBG loungen Lördag den 13e och har möjlighet att ta med gäst, kommer befinna mig i T5 loungen ca 1115-1145

Så passerar man SAS Scandinavian lounge för första gången efter semestern. På dagens schema står ARN-FRA-LOS.

Måste passa på att berömma personalen som kändes extra trevliga och hjälpsamma idag!

Sitter i SAS Business Lounge på ARN just nu med Gerard Depardieu som berättar mer om sina viner. Han är rätt "sliten" om vi säger så :)
Och nu har Gérard Depardieu varit i blåsväder igen i flygsammanhang.

I Metro idag rapporteras det att Monsieur Depardieu för någon dag sedan skulle flyga från Paris till Dublin med Air France.
Precis när planet var på väg mot startbanan kom Gérard på att han behövde gå på toaletten. Han sa till en av flygvärdinnorna som bad honom vänta tills planet var uppe i luften eftersom det var nära inpå start.

Det hela gick dock inte riktigt som flygvärdinnan hade tänkt sig. Air France bekräftar genom sin pressavdelning att en liten "olycka" inträffade på flyget mellan Paris och Dublin. Resten får ni räkna ut själva.

Uppgifterna går lite isär om det exakta händelseförloppet. Vittnen rapporterar om vad som närmast kan beskrivas som en fylleskandal där Gérard utförde sina behov i mittgången medan Gérards vän ger en ganska oskyldig version av händelsen. Hur som helst valde kaptenen att återvända till terminalen och Gérard fick snällt ta nästa flyg till Dublin.

Hej på Er! Sitter idag fredag i Star Alliance Loungen på Arlanda och avnjuter ett glas vitt vin och rökt kassler med kantarell creamcheese av något slag, enkelt men gott. Ska strax vidare mot CPH.

Önskar alla en trevlig helg.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen