Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter nu pa Royal Silk Lounge i Concourse E pa Bangkok flygplats.

Jag har varit pa Royal SPA Lounge och har fatt Nech&Shoulders massage. Tjejen som masserade mig hade bra hander och jag till och med slummrade till vid massagen. :)

Jag kan ocksa bekrafta att man INTE har tilltrade till Royal SPA lounge(massage) nar:
* Du har anslutningsflyg inrikes oavsett vilen klass man flyger i, eller i vilken klass flog du in till Bangkok.
* Om din flight ar opererad av annat flygbolag an THAI (Bokning pa TG code hjalper inte)

Royal Silk Concourse E, Sitter och tar en macka till frukost efter flight från CPH. studerar en familj bakom mig (mannen med ryggen emot mig) som har full show med att hålla sig vakna, de reser sig för att gå till sin flight..... Och då ser jag att det är en mycket god vän från tiden inom United Nations. En polare från Stockholm som med familjen var påväg för flytt Sydney... Vi blev båda förvånade och glada över att se varandra igen. Ha det bra och lycka till i Australien Anders med familj!!

På Scandinavian lounge på CPH, på väg till Amsterdam. Mycket folk på Kastrup i dag! Stökigt i T3 incheckningshallen. Bara kort kö till Fast track security dock, och hyfsat med plats i loungen. Nu får jag bara inte glömma att köpa de där påsarna med gummibears till en kollega i München (dit jag fortsätter i morgon)...

Sitter i Scandinavian Lounge på ARN, på väg till Oslo för lite möten. Försökte boka om mig till 0730 flighten, men damen i biljettkassan vägrade ens försöka då det bara var en halvtimme kvar till avgång. Hade jag varit säker på att jag skulle hinna till ARN till 0700, så hade jag bokat den flighten, men jag vågade inte chansa så nu får jag leva med att komma lite sent till mötet.

Sitter i Scandinavian Lounge på ARN, på väg till Oslo för lite möten. Försökte boka om mig till 0730 flighten, men damen i biljettkassan vägrade ens försöka då det bara var en halvtimme kvar till avgång. Hade jag varit säker på att jag skulle hinna till ARN till 0700, så hade jag bokat den flighten, men jag vågade inte chansa så nu får jag leva med att komma lite sent till mötet.
Kan de inte fixa det i gaten? Checka in på det senare flyget, gå till gaten för det tidigare olch säg att du vill åka med. Om din biljett tillåter fria ändringar borde det gå.

Påväg tillbaka till BKK, nu i Royal Silk Lounge på HKG... Saknar den som vanligt goda curry & chicken i deras buffé, men den kanske kommer upp innan avgång 1900 :) Hälsningar frå ett varmt Hong Kong

Biljetten hade inte fria ändringar, så jag skulle ha fått betala lite mer, men det var inte ett problem från min sida...

Nåja, jag fick ju frukost iaf. :)

Kan de inte fixa det i gaten? Checka in på det senare flyget, gå till gaten för det tidigare olch säg att du vill åka med. Om din biljett tillåter fria ändringar borde det gå.

Det går bara om biljetten är ombokningsbar. Då kan man göra det själv med mobilen eller en dator också eftersom biljetten inte behöver skrivas om...

Hänger i SL på T5. Den lite tråkiga laxen och jättetråkiga potatissalladen fick idag nobben av mig. Åt lunch på ett trevligt ställe i stan innan jag åkte, Cloud Nine, en av mina bästa favoriter. Toppenmat och en service som motsvarar bästa F i världen.
Anyway, på väg till OSL. Igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen