Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
En Belgisk "Leffe" med tilltugg avnjuts i SK loungen på BRU med fin utsikt över aktiviteterna ute på freight plattan...

Sitter i en av alla royal silk loungerna i Bangkok och väntar på Swiss flighten till Zürich. Försökte komma in i spa loungen för en massage men varken guldkort eller c-class biljett (på Swiss) dög. Endast business eller first biljett med Thai var det som gällde...

Lyckades dessutom pricka in den enda A340 Swiss har kvar med gamla business-kabinen. Är nåt år sen jag flög den sist men detta lär väl bli sista gången.

Sitter i SAS business lounge på GOT. Transfer (4 timmar!) i CPH innan avresa till PEK, då blir det en stunds lounge:ande till.

Hade 01A till CPH och sen 17G till PEK (flyger ekonomi extra). Jag bad om 14A men den var inte bokningsbar från incheckningsdisken (infant seat) så planen var att jag skulle be dem låsa upp platsen i CPH. Dock hade den gode herren i incheckningsdisken, utan min vetskap, provat att flytta mig vid en gate-dator som verkar ha högre prio och kom sen med en liten papperslapp med 14A till mig när jag nu sitter i loungen. Snacka om bra service! SAS 4 life! :)

Beställde en spontan HEL-BRU-CPH-HEL i C för mig och min bättre hälft för 50k + 106€. Undrar om det var ett fel i systemet, ekonomi gav samma poängantal.

Det är flera år sedan jag flög till/från GOT men nästa vecka blir det ett besök dit. Hur är det med lounge-tillgång nuförtiden på Landsvetter när man flyger SK inrikes (GOT-ARN)?

Det är flera år sedan jag flög till/från GOT men nästa vecka blir det ett besök dit. Hur är det med lounge-tillgång nuförtiden på Landsvetter när man flyger SK inrikes (GOT-ARN)?
Ingen lounge Landvetter inrikes, Malmö Avi har en lounge innan säkerhetskontrollen i inrikes terminalen , tror Diners ger tillträde (samt Malmö guld kort etc ) Jag skulle komma till GOT så nära avgång som möjligt, inte mkt att hittaop annars. Finns ett espresso house efter säk kontroll.

Ingen lounge Landvetter inrikes, Malmö Avi har en lounge innan säkerhetskontrollen i inrikes terminalen , tror Diners ger tillträde (samt Malmö guld kort etc ) Jag skulle komma till GOT så nära avgång som möjligt, inte mkt att hittaop annars. Finns ett espresso house efter säk kontroll.

Tack för svaret! Jag kollade från Diners Club, det finns något som kallas "Express Lounge", antar att det är Malmö Aviation lounge. Bra att veta det här som back-up om man kommer dit för tidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen