Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Vi vill åka BRA, behöver inte alltid vara samma som dyrt! Därav att man (vissa) av oss väljer ett byte och tar LH/LX/UA till LAX i C-klass.
Där kan man tjäna många sköna lappar och lite mer EB plus en sjysst lounge :)

Nya kabinen i ekonomi hos SAS på en dagflight är inte så illa.. Men visst C kommer alltid att vara bättre.

Visst lyckades tack vare sommarens ARN-ZRH.LAX/SFO-NYC-FRA-ARN skrapa ihop till EBG :)
Men lite osäker på om det hjälper mig att komma billigare in i C klass på långsidans ;)

Businessclass.se är väl tänkt att handla mer om C klass än om Y ... ? För de som föredrar Y så finns ju flygresor.se, och hur mycket info som helst men vi stackare som föredrar business klass (C) vi får hålla tillgod med businessclass.se när vi skall ventilera åsikter och ideér :D
Det hela handlar om medvetet resande! Många anser tex att C intra Europa många gånger är ett omedvetet resande.

Självklart har ekonomi-priser ett värde även på BC, allt annat är att sätta sig på alldeles för höga hästar.

En påminnelse om att Businessclass handlar om "medvetet resande". Här finns det absolut utrymme för ekonomiklass. Våra medlemmar har olika förutsättningar och medvetet resande kan t.ex. innebära billigaste SAS Go för att sedan satsa på OptionTown eller EB uppgradering.

Så lite lugnt i "klasskampen" ser vi gärna.

Mvh,
Hans/Senator i rollen som moderator

Last edited:
Visst är det så... Men det är kul att det finns ett forum på nätet som handlar om annat än bara lägsta priset, det är det jag menar. Sedan är det upp till var och en vilka prioriteringar man gör i sitt resande

Last edited:
Businessclass.se är väl tänkt att handla mer om C klass än om Y ... ?

Off topic: Jag håller inte med. Visserligen pratar vi mycket om C och F här, men vi är även många som rest mer än vi borde i Y. BC handlar mer om medvetet resande och det behöver inte innebära F. Pga saker vi inte själva kan styra handlar det ofta om att göra det bästa av situationen med bivillkor som våra arbetsgivare sätter upp.

On topic: Jag tycker det ska bli mycket intressant att se hur det här går. SAS är aggressiva nu och satsar stort. Jag har ingen som helst känsla för om det kommer att lyckas eller inte, men man kan väl iaf säga att denna strategi är ett trendbrott och med tanke på hur det gått tidigare för SAS så skadar det väl inte att testa...

Toppen