Senaste nytt

SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

Vill berätta att jag lyckades i HUACA rouletten med SAS idag.
Första samtalet kopplades upp under minuten och jag möts av en erfaren agent, som har hjälpt mig tidigare. Hon ser tillgängligheten jag ser i ANA F via Awardsfares, hon bokar och ger dessutom förslag på anslutningsflyg. Mitt i knappande bryts samtalet och jag trodde förstås att F platser är borta för alltid. Ringer igen till kundtjänst och kopplas upp efter två minuter och möts av ytterligare en erfaren agent. Han ser det förra agenten har påbörjat och kan försätta att boka anslutningar, ber mig vänta för att räkna ut skatter mm. Pling, det kommer ett mail med förslagen färdplan som stämmer till punkt och pricka. Agenten kommer tillbaka i luren, berättar kostnaden och säger att han kan, om jag vill, vänta i luren för att se att betalningen går igenom ordentligt. Detta uppskattar jag. Efter min betalning, plingar det till igen i mailen med biljetten! Det tog allt som allt 15 min.
Nu får jag hoppas nya ANA F fortfarande flyger om ett år.

Tack SAS, bra jobbat idag i kundtjänst.
 

toer00

Medlem
Vill berätta att jag lyckades i HUACA rouletten med SAS idag.
Första samtalet kopplades upp under minuten och jag möts av en erfaren agent, som har hjälpt mig tidigare. Hon ser tillgängligheten jag ser i ANA F via Awardsfares, hon bokar och ger dessutom förslag på anslutningsflyg. Mitt i knappande bryts samtalet och jag trodde förstås att F platser är borta för alltid. Ringer igen till kundtjänst och kopplas upp efter två minuter och möts av ytterligare en erfaren agent. Han ser det förra agenten har påbörjat och kan försätta att boka anslutningar, ber mig vänta för att räkna ut skatter mm. Pling, det kommer ett mail med förslagen färdplan som stämmer till punkt och pricka. Agenten kommer tillbaka i luren, berättar kostnaden och säger att han kan, om jag vill, vänta i luren för att se att betalningen går igenom ordentligt. Detta uppskattar jag. Efter min betalning, plingar det till igen i mailen med biljetten! Det tog allt som allt 15 min.
Nu får jag hoppas nya ANA F fortfarande flyger om ett år.

Tack SAS, bra jobbat idag i kundtjänst.

Ibland händer det…
 

Tuuss

Medlem
Ringde kundtjänst idag vid lunch för att boka på ARN-CPH och CPH-ARN till vår resa till Bangkok som ursprungligen var bokad CPH-DEL-BKK samt BKK-DEL-CPH. Har kontrollerat att det finns bonusplatser i business och bad agenten att boka in det, men ser nu att det är bokat i GO när resterande del av resan är i business...
 

Jonas C

Medlem
Ringde kundtjänst idag vid lunch för att boka på ARN-CPH och CPH-ARN till vår resa till Bangkok som ursprungligen var bokad CPH-DEL-BKK samt BKK-DEL-CPH. Har kontrollerat att det finns bonusplatser i business och bad agenten att boka in det, men ser nu att det är bokat i GO när resterande del av resan är i business...
Ibland kan inte SAS Plus kombineras med flygningarna som ligger inne i bokningen, detta trots att det finns bonusplatser tillgängliga.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr Basic

Medlem
Vill berätta att jag lyckades i HUACA rouletten med SAS idag.
Första samtalet kopplades upp under minuten och jag möts av en erfaren agent, som har hjälpt mig tidigare. Hon ser tillgängligheten jag ser i ANA F via Awardsfares, hon bokar och ger dessutom förslag på anslutningsflyg. Mitt i knappande bryts samtalet och jag trodde förstås att F platser är borta för alltid. Ringer igen till kundtjänst och kopplas upp efter två minuter och möts av ytterligare en erfaren agent. Han ser det förra agenten har påbörjat och kan försätta att boka anslutningar, ber mig vänta för att räkna ut skatter mm. Pling, det kommer ett mail med förslagen färdplan som stämmer till punkt och pricka. Agenten kommer tillbaka i luren, berättar kostnaden och säger att han kan, om jag vill, vänta i luren för att se att betalningen går igenom ordentligt. Detta uppskattar jag. Efter min betalning, plingar det till igen i mailen med biljetten! Det tog allt som allt 15 min.
Nu får jag hoppas nya ANA F fortfarande flyger om ett år.

Tack SAS, bra jobbat idag i kundtjänst.
Som det borde fungera, alltid.
 

flierman

Medlem
Sas överlag är ett skämt idag. Jag har lagt in en reklamation om felaktiga uttagna avgifter för en ombokning....de har inte svarat på 2,5 månader. Skojarföretag brukar vara bättre än så.

Vem kontaktar man när sas inte svarar på reklamationer och återbetalning? Vem kan man mejlbomba? Använder bara poäng hos dem, skulle aldrig någonsin spendera en riktig krona, åker hellre buss.
 

palmen

Moderator
Sas överlag är ett skämt idag. Jag har lagt in en reklamation om felaktiga uttagna avgifter för en ombokning....de har inte svarat på 2,5 månader. Skojarföretag brukar vara bättre än så.

Vem kontaktar man när sas inte svarar på reklamationer och återbetalning? Vem kan man mejlbomba? Använder bara poäng hos dem, skulle aldrig någonsin spendera en riktig krona, åker hellre buss.
ARN är väl första steget om du inte vill ta det själv via domstol direkt.
 

flierman

Medlem
ARN är väl första steget om du inte vill ta det själv via domstol direkt.
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
 

Xpressen

Medlem
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.

Låter som en utmärkt idé, dina pengar kommer säkert komma tillbaka på studs om du utför den.. När du ändå är igång kanske du ska limma fast din hand på landningsbanan eller liknande.
 
Toppen