Diamond-in-the-ruff
Medlem
Vill berätta att jag lyckades i HUACA rouletten med SAS idag.
Första samtalet kopplades upp under minuten och jag möts av en erfaren agent, som har hjälpt mig tidigare. Hon ser tillgängligheten jag ser i ANA F via Awardsfares, hon bokar och ger dessutom förslag på anslutningsflyg. Mitt i knappande bryts samtalet och jag trodde förstås att F platser är borta för alltid. Ringer igen till kundtjänst och kopplas upp efter två minuter och möts av ytterligare en erfaren agent. Han ser det förra agenten har påbörjat och kan försätta att boka anslutningar, ber mig vänta för att räkna ut skatter mm. Pling, det kommer ett mail med förslagen färdplan som stämmer till punkt och pricka. Agenten kommer tillbaka i luren, berättar kostnaden och säger att han kan, om jag vill, vänta i luren för att se att betalningen går igenom ordentligt. Detta uppskattar jag. Efter min betalning, plingar det till igen i mailen med biljetten! Det tog allt som allt 15 min.
Nu får jag hoppas nya ANA F fortfarande flyger om ett år.
Tack SAS, bra jobbat idag i kundtjänst.
Första samtalet kopplades upp under minuten och jag möts av en erfaren agent, som har hjälpt mig tidigare. Hon ser tillgängligheten jag ser i ANA F via Awardsfares, hon bokar och ger dessutom förslag på anslutningsflyg. Mitt i knappande bryts samtalet och jag trodde förstås att F platser är borta för alltid. Ringer igen till kundtjänst och kopplas upp efter två minuter och möts av ytterligare en erfaren agent. Han ser det förra agenten har påbörjat och kan försätta att boka anslutningar, ber mig vänta för att räkna ut skatter mm. Pling, det kommer ett mail med förslagen färdplan som stämmer till punkt och pricka. Agenten kommer tillbaka i luren, berättar kostnaden och säger att han kan, om jag vill, vänta i luren för att se att betalningen går igenom ordentligt. Detta uppskattar jag. Efter min betalning, plingar det till igen i mailen med biljetten! Det tog allt som allt 15 min.
Nu får jag hoppas nya ANA F fortfarande flyger om ett år.
Tack SAS, bra jobbat idag i kundtjänst.